Dobry pomysł na internetowe przedsiębiorstwo to zazwyczaj dopiero początek drogi do sukcesu. Jeśli chcemy, aby zaczęło ono przynosić finansowe korzyści, dużo czasu musimy poświęcić na jego odpowiednią promocję, ponieważ to właśnie ona stanowi podstawę budowania pozytywnego wizerunku nowej marki.

Jako osoby dopiero startujące na rynku z pewnością nie dysponujemy dużym budżetem, który możemy przeznaczyć na działania marketingowe. Istnieje jednak wiele narzędzi reklamowych, w których idea i zaangażowanie są ważniejsze od wysokich nakładów finansowych.

6. Elektroniczne wiadomości

Najlepszym momentem na wprowadzenie elementów e-mail marketingu to czas po pierwszym etapie promocji, gdy produkt jest znany odbiorcom. Ich listę tworzymy w momencie największej popularności startupu. Wysyłamy do nich newsletter informujący o promocjach lub zmianach w firmie oraz nowościach na blogu. Musimy jednak zachować w tym umiar, aby nasze wiadomości nie zostały uznane za spam.

7. Tajemnicze SEM

Prowadzenie działań marketingowych w wyszukiwarkach internetowych dla naszej kampanii promocyjnej, to skuteczny sposób na zwiększenie widoczności naszej strony w internecie. SEM, czyli Search Engine Marketing, to połączenie pozycjonowania oraz linków sponsorowanych. Umożliwia to skuteczną promocję w obszarze Google. Dzięki temu łatwiej trafimy do konkretnego użytkownika, który jest zainteresowany naszym produktem. Niestety, działania związane z SEM musimy przeważnie przekazać zewnętrznej firmie, co wiąże się czasem z wysokimi kosztami finansowymi.

8. Internetowe billboardy

Rosnąca popularność mediów społecznościowych spowodowała, że kampanie display zaczęły być pomijane w działaniach reklamowych. Przez dużą liczbę osób postrzegane są jako kosztowne i nieefektywne. Jednak umieszczone na odpowiednim portalu, często odwiedzanym przez naszych potencjalnych klientów, dadzą wymierne korzyści. Najważniejsze w tym przypadku jest odpowiednie targetowanie i pomysł. Aby zwiększyć atrakcyjność takiej reklamy możemy uczynić ją bardziej interaktywną, np. stworzyć billboard zawierający w sobie grę.

9. Cel: telefony użytkowników

Nowym sposobem na zaangażowanie klientów, który na polskim rynku wciąż nie zyskał dużej popularności, są aplikacje mobilne, adresowane do użytkowników telefonów komórkowych. Dzięki aplikacji w postaci, np. gry, odbiorca ma wielokrotny, dobrowolny kontakt z marką. Jeśli oferowany dodatek jest dobry, istnieje duże prawdopodobieństwo, że zostanie polecony innym użytkownikom. Specyfika tego typu działania charakteryzuje się koniecznością jednorazowej inwestycji. W zamian za to otrzymujemy długofalowe zyski.

10. Realna promocja

Choć startupy funkcjonują w przestrzeni internetowej możemy z powodzeniem promować je też w prawdziwym świecie. Warto brać udział w branżowych spotkaniach, na których nawiążemy biznesowe kontakty i zainteresujemy innych naszym produktem. Podstawą sukcesu to proste i merytoryczne przedstawienie naszego pomysłu. Jeśli dostaniemy szansę na prezentację nie mówmy dłużej niż 20 minut, ponieważ znudzimy odbiorców. Lepszym pomysłem będzie poświęcenie części czasu na pytania od publiczności.

Zobacz: Jak promować własną markę na FB? >>

Interesujmy się również branżowymi konkursami, który oprócz atrakcyjnych nagród zapewniają rozgłos w mediach.

Na wszystko potrzeba czasu

Jeśli wykażemy się dużą kreatywnością, głównym kosztem, jaki poniesiemy przy promocji naszego startupu będzie czas. Na zbudowanie pozytywnego wizerunku marki potrzeba przede wszystkim konsekwencji i cierpliwości. Im szybciej więc zaczniemy prowadzić działania reklamowe tym lepiej.

Zobacz: 10 sposobów na promocję START-UPu cz. 1 >>

~KB

Źródła: Inpiredm.com | MamStartUp.pl | Web.gov.pl

Przeczytaj poprzedni wpis:
Romans nauki z biznesem

W 2003 roku w Stanach Zjednoczonych próbowano wprowadzić prawny zakaz badań w zakresie neuromarketingu oraz stosowania go w marketingu i...

Zamknij