Marketing internetowy – Jak zaistnieć na Facebooku?

Aktywność w mediach społecznościowych stanowi dziś niezbędny element internetowej kampanii marketingowej. Zarówno przedsiębiorstwa z branży e-commerce, jak i te prowadzące działalność poza światem wirtualnym, powinny posiadać interesujące konta na największych portalach społecznościowych. Jak prawidłowo prowadzić Marketing internetowy poprzez konto firmowe na Facebooku?

 

Marketing internetowy Prowadzenie fanpage’a na Facebooku

Bez wątpienia Facebook to podstawa, gdyż dużym wyzwaniem jest dziś znalezienie człowieka nieposiadającego tam konta. Zadaniem strony firmowej na Facebooku jest budowa renomy marki, a także utrzymanie stałych i pozyskanie nowych klientów. Niezbędnymi warunkami prowadzenia skutecznego konta na tym portalu są:

 

  • zamieszczanie angażujących postów
  • regularność publikacji
  • nawiązywanie bezpośredniego kontaktu z klientami
  • uczciwość

 

Interesujące posty

 

Nie chodzi o to, aby publikować cokolwiek, gdyż bezwartościowe treści nie pomogą przyciągnąć uwagi klientów. Marketing internetowy to angażujące posty , które zawierają praktyczne informacje, czy też jakieś ciekawostki. Ponadto, warto regularnie organizować konkursy, które wymagają od obserwatorów aktywności w postaci polubienia postu czy też zostawienia komentarza.

 

Regularne publikacje

Zbyt często znaczenie regularnego zamieszczania postów jest bagatelizowane. Nowe treści powinny pojawiać się co najmniej raz na kilka dni, aby klienci nie zapominali o firmie. Ponadto, duża częstotliwość zamieszczania postów, jako wyraz chęci do utrzymywania stałego kontaktu z klientem, świadczy o wyrażanym wobec nieco szacunku.

 

Wiadomości prywatne i komentarze

Jednym z najistotniejszych czynników wpływających na popularność firmy na Facebooku jest jakość kontaktu z obserwatorami. Klienci cenią sobie możliwość uzyskania odpowiedzi na trapiące ich pytania, dlatego koniecznością jest odpisywanie na wiadomości prywatne. Warto robić to jak najszybciej, aby zadowolenie klientów było jeszcze większe. Nie można zapominać również o czytaniu komentarzy oraz wyjaśnianiu wszelkich niejasności, które się w nich pojawiają.

 

Uczciwość wobec obserwatorów

 

W świecie mediów społecznościowych nieuczciwość jest niewybaczalna. Praktyki polegające na usuwaniu komentarzy, czy też składaniu obietnic bez pokrycia są natychmiast wykrywane przez klientów. Należy mieć tę świadomość, prowadząc jakikolwiek marketing internetowy.

Przeczytaj poprzedni wpis:
AdWords – niezbędne narzędzie marketingowe

Zamknij