AdWords

AdWords – niezbędne narzędzie marketingowe

 Prowadzenie sprawnej kampanii marketingowej w internecie wymaga dalece zakrojonej personalizacji reklam. Niezwykle przydatnym w tej kwestii narzędziem jest Google AdWords. Jak je najlepiej wykorzystać? W jaki sposób prowadzić skuteczną reklamę w Google?

Google AdWords – reklama dostosowana do odbiorcy

AdWords to usługa, z której można skorzystać na wiele sposobów. Służy ona do promocji w wyszukiwarce, mailach, na stronach partnerskich Google, a także na Youtube. Najczęściej reklama pojawia się w formie graficzno-tekstowej. Wyjątkowość kampanii AdWords polega na indywidualizacji reklamy. Każdemu internaucie wyświetla się to, czym prawdopodobnie jest najbardziej zainteresowany. Odbywa się to m.in. za sprawą plików cookies, które zbierają dane o historii przeglądania internetu. Na podstawie działań użytkownika, algorytmy ustalają, jakie produkty i usługi znajdują się w jego obszarze zainteresowań. Niemniej istotne jest również stworzenie przez reklamodawcę optymalnych ustawień kampanii, dzięki którym materiały reklamowe będą docierały do właściwej grupy odbiorców.

Projektowanie kampanii

 Wykupując kampanię reklamową w AdWords, należy pamiętać, iż każdy reklamodawca samodzielnie ustala parametry, według których Google ma wyświetlać materiały promocyjne. Pozornie sprawa wydaje się prosta, w rzeczywistości jednak liczba parametrów jest bardzo duża, a znalezienie ich odpowiednich wartości to nie lada wyzwanie. Dlatego właśnie zaleca się korzystać z usług wyspecjalizowanych agencji marketingowych. Specjaliści, posługując się odpowiednimi programami, dokonują analizy, na podstawie której wiedzą doskonale, jak zaprojektować skuteczną kampanię. Do jakiej płci i grupy wiekowej powinna być ona kierowana? Jaki jest status społeczny większości klientów danego reklamodawcy oraz czym się oni interesują? To tylko niektóre z pytań, na które trzeba znaleźć odpowiedzi, jeszcze przed rozpoczęciem tworzenia kampanii generującej zadowalającą liczbę konwersji.

AdWords jako narzędzie do pozycjonowania

Google AdWords jest również narzędziem pomocnym podczas pozycjonowania stron internetowych. Każdy jego użytkownik ma możliwość wykupienia wysokiej pozycji w wyszukiwarce. W takim przypadku adres strony pojawia się na szycie wyszukiwań jako link sponsorowany. Specjaliści nie są zgodni co do skuteczności tego typu promocji. Wielu twierdzi, iż internauci niezbyt chętnie korzystają z linków sponsorowanych. Skuteczniejszym rozwiązaniem wydaje się zwiększanie widoczności strony w sposób naturalny. Jednak nie ma wątpliwości, iż zabiera to o wiele więcej czasu, a zwykle również pieniędzy. Jeżeli zależy nam na szybkich efektach przy nieograniczonym budżecie pozycjonowanie stron internetowych przez AdWords może być dobrą opcją.

Remarketing – istotna funkcja Google AdWords

Ważnym zadaniem, które wykonuje AdWords, jest tzw. remarketing. O wiele prościej nakłonić do zakupów klienta, który wyraził wstępne zainteresowanie produktem lub usługą, niż nowego użytkownika sieci, który nic nie wie o danej marce. Dysponując danymi na temat charakteru wizyty internauty na stronie, specjalista obsługujący kampanię Google AdWords jest w stanie stworzyć reklamę, która z dużym prawdopodobieństwem nakłoni potencjalnego klienta do ponownego odwiedzenia danej strony. Wymaga to podjęcia wielu ważnych decyzji. Jaka treść powinna się znaleźć w danej reklamie? Czy należy użyć elementów graficznych? Przede wszystkim natomiast, należy zdecydować, dokąd ma prowadzić odnośnik – do strony głównej, podstrony, a może zapełnionego koszyka zakupowego?