Audyt audytowi nierówny

Z racji tego, że Internet jest wykorzystywany jako narzędzie promocyjne, warto zwrócić uwagę na każdy szczegół. Jeśli pomimo wszelkich starań firmowa strona nie przynosi oczekiwanych rezultatów to nadszedł czas, by skorzystać z audytu stron WWW.

Audyt stron WWW zapewnia Ci dogłębną analizę Twojej strony internetowej. Dzięki niemu dowiesz się praktycznie wszystkiego o gościach odwiedzających Twoją witrynę. Pozwoli on uzyskać informacje o tym, jak poruszają się po stronie internauci oraz jakie mogą napotkać problemy z jej obsługą lub dotarciem do jakichkolwiek danych. Uzyskamy opinię o sposobach kontaktu na stronie i czy jest on w ogóle wykonany poprawnie. Audyt graficzny natomiast sprawdzi witrynę pod względem estetyki, a zwłaszcza doboru kolorów, przycisków, zdjęć. Dowiemy się, czy zachęcają one do interakcji czy może wręcz odstraszają Twoich potencjalnych klientów.

Zobacz: Feng Shui Biura >>

Prawidłowo wykonany audyt rozpozna również poprawność treści zawartej na stronie. Wyłapie błędy stylistyczne, gramatyczne. Wszystko po to, aby strona była jak najbardziej zrozumiała i dawała odpowiedź na wszystkie pytania o nasze produkty i usługi.

O wiele większe problemy mogą pojawić się w przypadku, gdy witryna została stworzona przez niedoświadczoną osobę, lub gdy strona została zbudowana na przestarzałym skrypcie. Wtedy warto zastosować audyt, dzięki któremu poznasz informacje dotyczące optymalizacji strony zgodnie z zasadami SEO. Natomiast audyt przeprowadzony pod kątem pozycjonowania, zwłaszcza słów kluczowych, sprawdzi pod jakimi frazami warto się pozycjonować, aby zwiększyć liczbę odwiedzin. Warto również wiedzieć, czy dana strona WWW nie wymaga dodatkowego zaplecza np.: rozbicia na inne strony w zależności od zawartości szeregu produktów, które można umieścić na innych witrynach, aby odciążyć serwis główny. Czasem nawet podstawowe błędy mogą skutecznie odstraszyć. Powielenie tych samych informacji na podstronach również nie będzie w dobrym tonie.

Zobacz: Motywacja ma znaczenie >>

Niestety, większości właścicieli stron WWW nie interesuje to, jak z punktu widzenia technicznego wykonany jest ich serwis internetowy. Uważają, że najważniejsze jest to, co widać w przeglądarce, czyli wizerunek graficzny, logo firmy, treść, sposób prezentacji oferty, zdjęcia produktów, opisy i reklamy. Niewiele firm wie, czy jej strona WWW (a zwłaszcza jej źródło) jest zgodna ze standardami technicznym. Mało kto zadaje sobie pytanie, czy witryna wyświetla się dobrze w przeglądarkach innych niż Internet Explorer. Przedsiębiorcy zwykle koncentrują się na tym, co widać, a przecież to, jak zbudowana jest strona ma niebagatelne znaczenie dla jej funkcjonowania w Internecie.

Nieprawidłowo zaprogramowany kod strony (HTML) może sprawić, że pojawią się trudności w jej wyświetlaniu, dla wielu użytkowników przeglądarek Firefox, Opera. Może to oznaczać, że nasz potencjalny klient opuści stronę, zanim zdąży na niej cokolwiek przeczytać.
Błędnie wykonane odnośniki (linki) do stron utrudnią wyszukiwarce wyświetlenie zawartości całego serwisu i poprawne dodanie go do swoich zasobów. Nieprzemyślana struktura dokumentu może utrudnić robotom indeksującym strony WWW odnalezienie istotnych informacji, w efekcie czego wystąpią problemy z pozycjonowaniem strony w wyszukiwarkach i znajdzie się ona na odległych miejscach.

Zobacz: Jak cię widzą, jak cię słyszą, tak cię piszą? >>

Korzyści wynikające z przeprowadzenia audytu są naprawdę imponujące. Przede wszystkim zwiększysz liczbę odwiedzin potencjalnych klientów na swojej stronie. Zdecydowanie poprawi się jej czytelność oraz dostępność do treści, które chcesz opublikować. Poprawi się pozycja Twojej witryny w wyszukiwarkach, a tym samym wyprzedzisz konkurencję i pozyskasz nowych klientów.

Ogólnie, dzięki przeprowadzonemu audytowi można podjąć odpowiednie kroki, aby dostosować witrynę w taki sposób, aby zachęcała do jej przejrzenia, a nie odstraszała. Dzięki tej wiedzy możemy zwiększyć ilość wejść i odwiedzin naszej strony, czego skutkiem może być zwiększenie sprzedaży produktów lub usług Twojej firmy.

~AP

Źródła:

www.ksiegapozycjonera.pl

www.kobi-tele.com

About the Author

Related Posts

Leave a Reply

*