Ceneo.pl po raz trzeci nagrodziło sklepy internetowe.

W 2012 roku Polacy wydali na zakupy w Internecie przeszło 5,5 mld zł. Mimo kryzysu wydajemy coraz więcej, ale też coraz więcej chcemy zaoszczędzić. Porównanie cen w wielu różnych miejscach jest najprostszą metodą na znalezienie dobrego, taniego i bezpiecznego sklepu. Aby pomóc w takim wyborze, serwis Ceneo.pl, już po raz trzeci, przygotował ranking najlepiej ocenianych i najbezpieczniejszych sklepów internetowych. Sklepy te, w ramach programu „Zaufane Opinie” uzyskały najlepsze oceny od kupujących.

Wraz z rankingiem sklepów został opublikowany obszerny raport „Bezpieczeństwo i zaufanie – filary polskiego e-commerce”. W raporcie zostały przedstawione wyniki badania przeprowadzonego w styczniu 2013 roku wśród osób kupujących w Internecie, oraz wśród e-sklepów.

„Z badań wynika, że atrakcyjna cena produktu to jeszcze nie wszystko, pomimo tego, że aż ponad 60% badanych wskazało na nią jako na kluczowy czynnik przy wyborze sklepu przez klienta. Warto pamiętać, że bez dbałości o bezpieczeństwo i dobrą jakość obsługi klienta, nawet najniższa cena nie zagwarantuje sprzedawcom większej liczby kupujących.” – mówi Joanna Bilińska, Dyrektor Sprzedaży i Wsparcia Biznesu – „Kupując w sklepach internetowych należy oczywiście zwracać uwagę na opinie o sklepach i źródło tych komentarzy. W celu dostarczenia wiarygodnych i obiektywnych informacji w 2009 roku wprowadziliśmy system »Zaufane Opinie«. I to właśnie na podstawie ankiet wypełnionych przez kupujących powstał nasz ranking.” – dodaje.

Sklepy zostały podzielone na 6 kategorii, pierwsze miejsca przypadły sklepom:

Elektronika użytkowa – Hurt.com.pl
Motoryzacja – AbcGps.pl
Multimedia – Weltbild.pl
Styl życia – Zooexpress.pl
Świat komputerów i gier –X-com.pl
Zdrowie i uroda – Perfumeria.pl

Pod uwagę zostały wzięte m.in. jakość obsługi klienta, ocena dostawy towaru czy procent kupujących polecających innym zakupy w danym sklepie. Ranking powstał na podstawie kilkuset tysięcy ankiet wysłanych do kupujących w ramach programu Zaufane Opinie od stycznia do grudnia 2012 roku.

Patronat nad wydarzeniem objęły serwis Bankier.pl, tygodnik WPROST, portal Interia.pl oraz IAB Polska (Związek Pracodawców Branży Internetowej), Izba Gospodarki Elektronicznej „E-Commerce Polska”, portale branżowe ekomercyjnie.pl i ecommerce.edu.pl.

Raport można pobrać pod tym linkiem: „Bezpieczeństwo i Zaufanie – filary polskiego e-commerce” [PDF, 1 MB] (w raporcie znajduje się pełen ranking sklepów).

Jakub Walczak
Specjalista ds. PR i Komunikacji
Ceneo.pl

About the Author

Leave a Reply

*