Dlaczego tak ważna jest wersja mobilna witryny www?

Wersja mobilna stron internetowych to obecnie wręcz konieczność. Dlaczego jednak posiadanie strony w wersji mobilnej jest tak ważne, skoro działa ona w wersji „klasycznej”? Oto kilka powodów, dla których warto mieć również mobilną wersję witryny.

Większa ilość wejść na stronę

Mimo, że nasza witryna ma swoją wersję komputerową, warto wybrać wersję mobilną z tego względu, że w erze smartfonów i tabletów wiele osób sprawdza naszą stronę właśnie z tych urządzeń. Często jesteśmy w podróży, czy w pracy i w takich sytuacjach znacznie łatwiej nam będzie sprawdzić stronę z urządzeń mobilnych. W parku, czy kawiarni ciężko nam będzie rozłożyć laptopa, szukać gniazdka, czy pytać o wifi. Urządzenia mobilne mają wbudowany Bluethoot, przez co z łatwością połączą się z Internetem i wskażą wyszukiwaną przez nas stronę. Będąc w drodze także znacznie wygodniej będzie włączyć nam Internet w telefonie, niż rozkładać komputer. Za wygodą idzie w parze również większa ilość wejść na stronę, bo właśnie ona zachęca użytkowników urządzeń mobilnych do odwiedzania właśnie naszej strony, która będzie tak samo czytelna na laptopie, jak i na smartfonie. Dodatkowo będąc poza domem znacznie szybciej sprawdzimy informacje ze strony mobilnej, dlatego osoby będące często daleko od swojego komputera wchodzą właśnie na tego typu witryny. Znacznie prościej będąc w towarzystwie pokazać coś interesującego z pomocą smartfona, niż laptopa wtedy właśnie potrzebna jest wersja mobilna.

wersja mobilnaWersja mobilna pozwala na dopasowanie informacji na stronie do różnych typów odwiedzających

Jak było wspomniane wyżej strona mobilna musi być przede wszystkim czytelna. Wymaga tego niewielka wielkość ekranów urządzeń takich jak smartfon. Witryna taka powinna być zbudowana tak, by miała w sobie maksimum informacji. Zoptymalizowanie strony pod potrzeby użytkownika, który potrzebuje szybkiej informacji, czy czytelnych zdjęć, pozwala na rozszerzenie naszej oferty do różnych typów klientów. Dzięki stronie mobilnej sprawimy, że również zmniejszy się ilość niepotrzebnych dodatków na stronie, co przełoży się na znaczną poprawę jej wyglądu i czytelności.

Większe zainteresowanie produktem i lepsza sprzedaż

Raport What Users Want Most from Mobile Sites Today   wykazał, że osoby które nie są zadowolone z działania strony mobilnej, nie są również zainteresowane firmą. Często czytelność strony mobilnej oraz możliwość zamówienia produktu za pomocą smartfona, czy tableta sprawia, że użytkownik chętniej zapoznaje się z ofertą firmy i chętniej dokonuje zakupu. Wiąże się to z tym, że wersja mobilna strony pokazuje pewien prestiż firmy, ale także dbałość o klienta i jego wygodę.

Większe zainteresowanie reklamodawców

Jeśli jesteśmy zainteresowani  dochodem z reklam, to powinno nas zainteresować, że reklamodawcy chętniej proponują dodawanie reklam na strony, których wersja mobilna jest odpowiednio przygotowana. Mogą zgłaszać się do nas także dystrybutorzy aplikacji mobilnych, czy gier. W ten sposób zyskamy dodatkowy dochód, niezwiązany ze sprzedażą naszych produktów.

Wyższy wynik w Google Analitycs

Jeśli zależy nam na byciu jak najwyżej w rankingu Google, to warto zainwestować w stronę mobilną, bowiem te witryny, które nie posiadają swojego mobilnego odpowiednika mogą spaść na liście nawet o 25%! Pamiętajmy, że im wyżej nasza strona pojawia się  wyszukiwarce, tym więcej możemy mieć wyświetleń potencjalnych klientów, czy czytelników.

Pamiętajmy, by nasza wersja mobilna była przede wszystkim czytelna. Zmniejszmy ilość treści na rzecz prezentowania produktu. Jeśli sprzedajemy za pomocą witryny www, to warto dodać opcję zakupu oraz wykonania przelewu, dzięki czemu zyskamy nowe rynki zbytu. Klienci często sięgają po telefon w trakcie wykonywania innych czynności, by szukać informacji. Warto wykorzystać ten fakt i dać im możliwość na odwiedzanie naszej strony, bez względu na to, czy aktualnie siedzą w domu z filiżanką kawy, czy jadą autobusem na ważne spotkanie. Takie wyjście naprzeciw oczekiwaniom klienta na pewno da świetne rezultaty i zwiększenie ruchu na stronie.

 

Przeczytaj poprzedni wpis:
Technologie przyszłości

Żyjemy w czasach, w których niemal każdy producent samochodów posiada w ofercie auta hybrydowe i coraz częściej stawia sobie za...

Zamknij