Internet jako narzędzie biznesowe ukazuje przedsiębiorcom nowe możliwości rozwoju.  Coraz częściej przedsiębiorcy prowadząc firmę w tradycyjny sposób, wspomagają jej rozwój poprzez e-biznes. Czy to słuszna decyzja?

Internet w dużej mierze zdominował życie ludzi. Dochodzi tam nie tylko do komunikowania, sprawdzania wszelkich informacji, ale coraz częściej prowadzi się wirtualne przedsiębiorstwa.. Biznesmeni zauważają  ogromne możliwości jakie niesie ze sobą  Internet. Jego zalety można wymieniać bez końca. Są to przede wszystkim: możliwość komunikacji przez 24h, przez 7 dni w tygodniu, łatwość aktualizacji, światowy zasięg oraz niskie koszty. To wszystko sprawia, że Internet raz na zawsze odmienił oblicze biznesu.

Zobacz: Reklama kontekstowa – przyszłość marketingu >>

W biznesie liczy się szybkość, innowacyjność i łatwość dostępu. Wszystko to owocuje przecież w postaci zadowolonego klienta. Dostosowując sposób prowadzenia swojej firmy do zasad panujących w sieci każdy przedsiębiorca ma szansę osiągnąć sukces. Nie musisz płacić za wynajem lokalu, zmniejszają się koszty usług telekomunikacyjnych (telefon), materiały reklamowe możesz przesyłać mailem pomijając wydruk. Niskie koszty utrzymania sprawiają, że tylko ignoranci nie wykorzystają szans na rozwój firmy, jakie daje im Internet. Koszty uruchomienia tradycyjnej firmy oraz tej działającej w sieci obrazuje poniższa tabela:

Wniosek jest jeden: uruchomienie e-biznesu jest dzisiaj dużo tańsze niż kiedykolwiek wcześniej! Grzechem byłoby nie skorzystać z takiej okazji. Prowadzenie działalności gospodarczej w sieci z każdym rokiem staje się coraz tańsze. Zauważalne zmniejszenie kosztów stymuluje coraz to nowsze szanse biznesowe.

Zarzuca się jednak takiej formie prowadzenia działalności gospodarczej, że jest nakierowana na sprzedaż i pomija klienta. Otóż nic bardziej mylnego. Nikt nie lubi być traktowany jako jeden z wielu. Internet niestety pozwala na anonimowość, ale nie na ujednolicenie. E-biznes to przyjazny i szybki kontakt z klientem, dynamiczny proces transakcji dokonywanych kartami płatniczymi, wysyłki towaru czy realizacji usługi. Wszystko łatwo, szybko i przyjemnie. Internet ułatwia formalności i – wbrew pozorom – zbliża przedsiębiorcę do klienta. Tak krótki kontakt sprzyja bowiem budowaniu relacji partnerskich. Jeśli marzy Ci się długotrwała współpraca, musisz klienta do siebie przyciągnąć. Prowadząc e-biznes, masz ułatwioną sprawę.

Zobacz: Między reklamą a sztuką >>

Oprócz coraz bardziej popularnych całodobowych biur obsługi klienta, sms-ów, mailingu, reklam video, kampanii na portalach społecznościowych, pojawia się nowa możliwość promocji – serwisy zakupów grupowych dla firm.  Portale zakupów grupowych działających w sektorze b2b dają biznesmenom możliwość dotarcia do tysięcy nowych klientów. Rozwijając firmę nie tylko oszczędzasz kupując tańsze produkty czy usługi. Dla przedsiębiorcy jest to „produkt uboczny” tego, co może osiągnąć biorąc udział w akcji marketingowej, jaką oferują takie portale. Zgadzając się na emisję własnej, promocyjnej oferty w serwisie zakupów grupowych dla biznesu, zwiększasz rozpoznawalność marki Twojej firmy,  rozpoczynasz długofalową współpracę z nowymi kontrahentami. Akcję promocyjną przeprowadza za Ciebie serwis, w którym ukazuje się oferta.

Czy wszystko działa tak jak w rzeczywistości? Działa, można wręcz rzec: działa podwójnie. Internet to taka przestrzeń, która odnosząc się do rzeczywistości tu i teraz, zaczyna mieć swoje odniesienie w wirtualnym świecie. To, co Twoja firma robi na co dzień znajdzie swoje odbicie chociażby na tematycznym forum internetowym. Oferując dobry produkt czy usługę w promocyjnej cenie, możesz liczyć na pozytywny komentarz. Gdy ziarenko zaufania zostanie zasiane, wszystko potoczy się w lawinowym tempie…

Zobacz: Romantyczni czy erotyczni? O miłości damsko-męskiej w reklamie >>

Czy warto inwestować w e-biznes? Odpowiedzią jest wzrastająca z roku na rok liczba firmowych stron internetowych, wizytówek na mapach Google, zwiększająca się ilość agencji, wspomagających przedsiębiorstwa funkcjonujące głównie poprzez Internet czy też nowość – serwisy zakupów grupowych skierowanych właśnie do firm.

~AP