Katalogi internetowe – dobra forma reklamy?

Firmy coraz częściej decydują się na zamieszczenie swoich danych w katalogach internetowych, dlatego z roku na rok powstaje ich coraz więcej. Do największych zaliczane są bazy przekraczające kilka milionów rekordów. Na stronach chociażby Panoramy Firm można odnaleźć przedsiębiorstwa zajmujące się praktycznie każdą interesującą nas dziedziną gospodarki. Na rynku pojawiają się także portale, których użytkownicy zainteresowani są konkretną branżą.

Firm zajmujących się gastronomią jest, jak świat długi i szeroki, co najmniej milion. Restauracje, puby, kawiarnie, cukiernie, bary szybkiej obsługi – już podział na takie kategorie daje trudne do ogarnięcia umysłem możliwości wyboru miejsca, gdzie dziś spożyjemy kolację. A wybór taki to wcale niełatwa sprawa. To, jak i czym uraczymy nasz żołądek, może mieć wpływ na dalsze koleje naszych losów (znacie greckiego poetę Anakreonta?). Jak zatem odnaleźć najlepszą dla nas restaurację? Mówiąc, że w Internecie, zahaczamy o banał… jednak zwierający prawdę. Upolowanie smacznego posiłku ułatwiają nam dziś bowiem takie serwisy jak Gastronauci.pl, Pogodzinach.pl czy GdzieZjeść.info. Możemy, wybierając odpowiednie miasto i kategorię, znaleźć interesujący nas punkt gastronomiczny. Co więcej, możemy mu potem wystawić opinię. Niektóre portale mają także opcję „zniżek za polecenie”. Jeśli zamawiając posiłek powiesz kelnerowi/kelnerce, że znalazłeś lokal przez określony portal, dostajesz np. 5% zniżki na napoje. W ten sposób polecane są także restauracje czy hotele.

Nowością na polskim rynku internetowym są katalogi warsztatów samochodowych. Pomysł wydaje się całkiem dobry tym bardziej, że jak się okazuje – wcale nie jest łatwo znaleźć uczciwego i zaufanego mechanika. Wystarczy przejrzeć wpisy na forach dotyczących tego tematu („Uważajcie na firmę X, prowadzącą zakład w Warszawie przy ulicy Y” – brzmią najczęściej takie wpisy.). Bazę warsztatów i myjni samochodowych, punktów wymiany opon każdy dbający o swojego kompana na kółkach kierowca znajdzie na chociażby NicNieStuka.pl czy Supermechanik.pl. Przywilej odnalezienia i skomentowania danej firmy nie jest więc jedynie przywilejem poszukiwaczy „nieba w gębie”. Na stronach portali z bazami warsztatów samochodowych również można wyrazić swoją opinię i tym samym pomóc innym, być może niedoświadczonym kierowcom.

Zobacz: Liczy się barwa i czas >>

Polecenie, dobra opinia, warte są często więcej niż najbardziej fachowo wykonana reklama. Szczególnie dla firm nie będących „sieciówkami”. Czy to jednak dobra reklama?

Ze strony przedsiębiorcy – na pewno bardziej wymagająca. Zamieszczając swój wpis-wizytówkę w katalogu firm wchodzisz tak naprawdę na rynek globalny. Każdy internauta, a jest ich miliony w samej Polsce, może odnaleźć Twoją firmę i opowiedzieć innym co myśli o sposobie podania szaszłyków czy jakości wymiany świecy w samochodzie. Zadanie ma ułatwione, kiedy upust swojej językowej kreatywności odnajdzie właśnie na takim portalu. Z punktu widzenia klienta zatem, reklama taka to nie tylko informacja, ale także możliwość komunikacji.

Zobacz: Pozycjonowanie WordPressa >>

Czy warto więc inwestować w taką formę promocji? Według nas – bez wątpienia. Nie mając własnej strony internetowej jesteś praktycznie nieuchwytny dla tych klientów, którzy podczas wyboru usługodawcy posiłkują się informacjami z pierwszych stron wyszukiwarki. Obecnie nawet lokalna firma, chcąc zwiększyć dochody, powinna zainwestować, chociażby minimalnym nakładem środków, w reklamę w internecie.

~KW

About the Author

Leave a Reply

*