Marissa Mayer w Yahoo!

Internetowy świat biznesu w ekspresowym tempie obiegła wieść, że Marissa Mayer, wiceprezes Search Products & User Experience i medialna twarz Google obejmuje fotel prezesa Yahoo!. Co ciekawe, do niedawna sama pani Mayer była przeciwniczką firmy, na której czele właśnie stanęła.

Kto się czubi, ten się lubi – podobnie było z Marissą Mayer oraz Yahoo!. Jedna z głównych przeciwniczek konkurencji Google została właśnie piątym prezesem tracącego swoją wartość portalu internetowego. Dlaczego właśnie Mayer?

Intelektualny szał

Mayer to typowa intelektualistka. W szkole prymuska, po studiach wzięty inżynier ze specjalizacją „sztuczna inteligencja”. Stając się jedną z pierwszych pracowników Google (była dwudziestą zatrudnioną osobą) odrzuciła kilkanaście propozycji ciekawych i dochodowych posad proponowanych jej jeszcze w trakcie nauki. To silna osobowość i doświadczony pracownik. Pracowitość, skuteczność i mieszczenie projektów w przydzielonym budżecie – nie każdemu się to udaje. To Mayer wpłynęła na ostateczny kształt serwisów takich jak Google Maps, Google Earth czy Google.com. Jednym słowem – jej zmiana fotela to ogromna strata dla Google i skarb dla Yahoo!

W Polsce nie ma kobiet

Marissa Mayer powinna być przykładem dla polskiego e-biznesu. Wytrwałość, skrupulatność i medialna twarz są tym, czego nam dziś brakuje. Trudno w tej branży o osobowość z prawdziwego zdarzenia, kształtującą e-biznesowe kuluary. O romansach ze znanymi markami nie ma już nawet co mówić. Nie mamy w naszym rodzimym biznesie internetowym ani żadnego autorytetu, ani guru, ani nawet po prostu celebryty. Co więcej, znaleźć znaczącą w tej branży kobietę to jak wygrzebać igłę ze stogu siana.

Zobacz: Które państwa mają największe dochody z turystyki? >>

Kobiety albo są przemilczanym zjawiskiem polskiego e-biznesu, albo nie pojawiła się jeszcze taka, która inżynierskie zapędy łączyłaby z wdziękiem i gracją przedstawianymi na biznesowych salonach. A szkoda. Być może tu znajduje się klucz do sukcesu, jaki osiągnęła Marissa Mayer.

~KW

Źródła:


kopalniawiedzy.pl | antyweb.pl | images.businessweek.com

About the Author

Related Posts

  1. Pingback: Podatek od dotacji? | eBiznesPolska.pl

  2. Triss X Reply

    Mayer to współczesny geniusz! Zdecydowała się na yahoo pewnie dlatego, że google przestało być dla niej wyzwaniem, albo stwierdziła, że polityka firmy i kierunek, w którym idzie odbiega od jej własnych wizji…

  3. Magdalenka Reply

    Chociaż, wiecie, może po prostu się wypaliła i potrzebna jej świeża bryza odmiany.. bo ile lat można siedzieć w jednej firmie i nadal czuć moc?!

  4. Olek 47 Reply

    Albo zaoferowali jej ogromne pieniądze bądź udziały.. albo pokłóciła się z kolesiem z gabinetu naprzeciwko ;)

  5. Gabi Reply

    Taa, z pewnością zmieniła firmę, bo yahoo zaproponowało jej gabinet z widokiem na ocean ;)

  6. Andrzej 51 Reply

    Amerykański Forbes twierdzi, że głównym powodem jest fakt, że Mayer nigdy nie dostałaby fotela CEO w Google, bo zarezerwowany jest on dla założyciela firmy. Więc po 13latach dawania z siebie wszystkiego w Google i wprowadzenia jej na szczyt, może mieć po prostu dość bycia zależną decyzyjnie od kogoś innego..

Leave a Reply

*