Promocja młodych talentów

Konkurencja na rynku muzycznym z roku na rok staje się coraz większa. Pojawia się wielu młodych artystów oraz zespołów grających podobne utwory. Z tego powodu odniesienie sukcesu w branży muzycznej zaczyna być o wiele trudniejsze niż jeszcze kilka lat temu. Jednak z drugiej strony dzisiejsi początkujący artyści mają dużo więcej możliwości promocji i dotarcia do fanów niż kiedyś.

Podstawowym krokiem do zaistnienia na rynku muzycznym jest więc dobry pomysł na siebie i umiejętne wykorzystanie dostępnych narzędzi. To oczywiście nie gwarantuje natychmiastowego sukcesu, ale zwiększa szansę młodych ludzi na zrobienie prawdziwej kariery.

Możliwości XXI wieku

Środowiskiem, które sprzyja promocji młodych talentów jest Internet. Początkujący artysta może rozpocząć ją wykorzystując portale społecznościowe, niezwykle popularne wśród milionów ludzi na całym świecie. Tworząc własny profil na Facebooku oraz MySpace ma szanse dotarcia z własną twórczością najpierw do przyjaciół, którzy następnie opowiedzą o nim swoim znajomym. Dzięki temu przestanie być zupełnie anonimowy.

Dobrym pomysłem jest również umieszczanie swoich utworów w serwisach takich jak YouTube. W ten sposób swoją karierę zaczynali m.in. Lana Del Rey i Justin Bieber, którzy właśnie dzięki Internetowi zdobyli międzynarodową sławę i miliony fanów na całym świecie. Początkowo warto wykonywać covery znanych muzyków, ponieważ daje to większe szanse na zapamiętanie przez odbiorców. Na wykonywanie i promocję własnych utworów przychodzi pora, gdy artysta staje się choć trochę rozpoznawalny.

Internetowi twórcy

Na naszym rodzimym rynku muzycznym również nie brakuje osób, które wypromowały się za pomocą narzędzi internetowych. Dokonała tego Julia Marcell, która, jako pierwszy twórca ze Europy Wschodniej, zebrała potrzebne środki na wydanie płyty poprzez portal SellaBand. Jest to strona w całości poświęcona promocji młodych muzyków. Za jej pośrednictwem fani z całego świata przekazują artyście pieniądze na wydanie płyty. Po uzbieraniu 50 tysięcy dolarów rozpoczyna się nagrywanie.

Kierowanie swojej muzyki bezpośrednio do fanów daje młodemu artyście szansę na bardzo dobry start. Holenderskiej wokalistce Hind korzystającej z pomocy portalu SellaBand w 11 dni udało się uzbierać 4/5 wymaganej kwoty, a jej album od razu znalazł się w pierwszej dziesiątce list przebojów w Holandii. Ten przykład pokazuje jak wielkie możliwości stwarza twórcom Internet.

W stronę tradycji

Oprócz działań podejmowanych w sieci młodzi artyści mogą próbować bardziej tradycyjnych metod. Warto poświęcić trochę czasu i stworzyć własne demo, które można zaprezentować różnym ludziom z branży. Zanim zacznie się koncertować na wielkich scenach, dobrze jest rozejrzeć się po lokalach umożliwiających występowanie młodym zespołom. Dzięki temu początkujący artysta nabiera doświadczenia w kontaktach z publicznością oraz ma szansę na zostanie zauważonym.

Kolejną drogą, która stwarza możliwość zrobienia kariery jest przekazanie swojego demo wytwórni płytowej. Artysta ma dwie możliwości. Pierwszą z nich jest zaniesienie go do dużego przedsiębiorstwa. Wtedy jednak szanse na rzeczywiste wydanie płyty są znikome. Druga opcja to wybór prywatnej, małej wytwórni. Wprawdzie traktują one twórców bardziej personalnie, ale ich problemem są ograniczone fundusze.

Zobacz: Opieka nad artystą >>>

A może pomoc?

Jeśli natomiast, jako artysta zupełnie nie mamy pomysłu na wypromowanie się możemy zatrudnić menadżera, który zajmie się tym wszystkim za nas. Wprawdzie będzie to wymagało zainwestowania większych środków finansowych, ale też może stać się przyczyną szybszego sukcesu.

~KB

Źródła: fabrykazespołow.pl | promocjamuzyczna.pl

About the Author

Leave a Reply

*