Reklamę uznaje się za skuteczną kiedy osiąga ona zamierzony przez twórców cel. Zamierzeniem reklam, jest zwykle zwiększenie zysków. Jakie są elementy skutecznej reklamy? Co takiego sprawia, że przyciąga ono konsumentów i zapada im w pamięć? Jakie reklamy w 2012 roku odniosły największy sukces?

Najważniejszym w reklamie jet zwrócenie uwagi na dany produkt lub usługę. Wyznacznikiem świadczącym o tym, że dana reklama zapada w pamięć jest jej popularność jeżeli chodzi o liczbę odtwarzań w internecie. Im częściej dana reklama jest oglądana tym uważana za lepszą, docierającą do większej liczby konsumentów. Tygodnik Wprost przygotował zestawienie takich reklam, bazując na wynikach popularności serwisu YouTube. Do grona 18 najlepszych pod względem oglądalności należą:

1. Nike Football: My time is now
2. Pepsi MAX & Kyrie Irving  – Uncle Drew
3. Volkswagen – The Bark Side 
4. Samsung Galaxy S II – The next big thing is already here
5. Honda CR-V – Matthew’s day off 
6. Volkswagen – The dog stikes back
7. GoPro HERO3: Black Edition – Smaller, Lighter and 2X More Powerful
8. Chrysler Super Bowl 2012 
9. Nike Football: Mercurial Vapor VIII: Cristiano Ronaldo vs Rafa Nadal
10. Audi 2012 Game Day – Vampire Party
11. Chevrolet – Chevy Silverado „2012” 
12. Old Spice – Blown Mind
13.Old Spice  – Bounce
14. Sauza Tequila – Make it with a Fireman
15. Hot Wheels World Record – Corkscrew Jump
16. FIAT 500 Abarth – Charlie Sheen „House Arrest”
17. Old Spice – Bed
18. Old Spice – Vending Machine

Portal BuzzFeed przygotował natomiast zestawienie najlepszych reklam na świecie.

1.Reklama przedstawiająca duński transport publiczny. Ciekawym jest, że nie pracowała nad nią żadna z agencji reklamowych. Midttrafik Commercial – „The Bus”
2.Spot z nagraniem Terry’ego Crews’a aktywującego perkusję mięśniami. Reklama Old Spice, dla prawdziwych mężczyzn. Old Spice – Muscle Music
3.Filmik przedstawiający kilkukrotnie umierającą babcię. Zachęcenie do poszukiwania pracy, do której chce się przychodzić. Umierająca kobieta ma symbolizować kreowane wymówki. Zonajobs – Grandma
4.Prawdziwa historia Trzech Małych Świnek, pokazująca że każda historia ma dwie strony. Reklama „the Guardian”. Cannes Lion Award-Winning „Three Little Pigs advert”
5.Ciekawy spot reklamujący linie lotnicze. Przyciąga uwagą i nie pokazuje od razu co jest przedmiotem reklamy jednak po jej obejrzeniu nie ma wątpliwości. Wideroe – Grandpa’s magic trick
6.Świetna reklama piwa. Więcej komentarza nie potrzeba: Carlton Draught – Beer Chase
7.Promocja sklepu z artykułami remontowymi. Prawdziwy mężczyzna zrobi to sam. Hornbach Festival
8.Japońska reklama akcji promocyjnej w sklepie. Intrygująca, zaskakująca… SUNSHINE SAKAE 2012
9.Reklama społeczna, zwracająca uwagę na to co mówią dzieci. Trzeba brać po uwagę, że to też ma znaczenie THE $#*! KIDS SAY
10.Reklama ratująca życie. Pokazuje jak udzielić niezbędnej pomocy potrzebującemu. To nie jest takie trudne. Vinnie Jones’ hard and fast Hands-only CPR
11.Reklama społeczna ukazująca problemy Trzeciego Świata, araczej to, że codzienne problemy „zachodu” nie są realne. First World Problems Anthem
12.Wzruszająca reklama. Nie wolno się poddawać. How easy it is to forget…

Sukces reklamy mierzy się jej popularnością. Im więcej ludzi zwróci uwagę na dany materiał tym więcej osób dowie się o danym produkcie, wydarzeniu, problemie.

Źródła:
wprost.pl, wykop.pl