Pozycjonowanie nadal jest jedną z najpopularniejszych form promocji firmy w internecie. Stało się jednak bardzo popularne i coraz trudniej o jego spektakularne efekty. Ponieważ od początku istnienia Google, algorytm ustala pozycje w wynikach wyszukiwania głównie na podstawie linków prowadzących do strony, pozycjonerzy postanowili wykorzystać ten fakt do usprawnienia swoich działań. Z założenia internauci powinni sami linkować do ciekawych treści, informacji, które z sobie znanych powodów uznali za interesujące lub przydatne. Cóż jednak szkodzi, trochę im pomóc…

Z definicji

Działanie, polegające na wynikający z umieszczaniu dużej ilości linków przez internautów na swoich lub cudzych stronach nazywa się naturalnym linkowaniem. Nie jest ono wynikiem świadomego działania mającego na celu poprawienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania, jednak do tego prowadzi. Można więc przyjąć takie działanie za sposób naturalnego i niewymuszonego promowania strony w sieci. Pomysł na „unaturalnianie” linków stał się hitem w polskim SEO w 2012 roku po wprowadzeniu przez Google algorytmu Penguin. Nagle okazało się, że dotychczasowe typowe metody pozyskiwania linków są bardzo ryzykowne. Dlatego masy ruszyły w poszukiwaniu linków, które mogłyby symulować naturalne odnośniki umieszczane przez prawdziwych użytkowników Internetu.

Wybrać najlepszą drogę

Oczywiście nie istnieje, jeden uniwersalny sposób, na „unaturalnianie” linków do strony. Aby wygrać z przebiegłym algorytmem wyszukiwarki, należy się uciekać do różnych metod. Jedną z popularniejszych w ostatnim czasie jest podlinkowywanie stron do wpisów na forach internetowych.

Jak to się robi?

Działania należy rozpocząć od znalezenia poczytnego forum, które pozwala na umieszczanie linków dofollow w treści postów, podpisach oraz profilach. Teraz wystarczy tylko korzystać z tych dobrodziejstw i pisać posty. Jak rozpoznać działania pozycjonerów? Najczęściej mają one charakterystyczną budowę: „szukam agencji reklamowej, która stworzy dla mojej firmy kampanię…” itp. Pod wybraną frazą ukryty jest link bezpośrednio do promowanej strony. Symptomem może być również fakt, że nowi użytkownicy odkopują archiwalne tematy z interesującymi ich tytułami, jedynie w celu zostawienia odpowiedzi z odnośnikiem do produktu w sklepie internetowym czy innej działalności. Sprytne i skuteczne.

Jak zwalczać?

Jeżeli forum ma zachować ustaloną formę a prowadzone dyskusje mają się utrzymać na odpowiednim poziomie, należy takie praktyki zwalczać. Inaczej zamieni się ono w gazetkę ogłoszeniową i miejsce zdobywania linków pozycjonujących. Istnieje kilka sposób walki z niechcianymi linkami. Typ dofollow można uruchomić użytkownikom ręcznie lub automatycznie po zebraniu odpowiedniej liczby sygnałów wskazujących na ich wiarygodność. Sygnałami, że forumowicz dzieli się z innymi wartościowymi treściami, mogą być np. liczba odpowiedzi, oceny od innych użytkowników, staż na forum i systematyczność i wiele innych.

Kolejny sposób na zarabianie

Niektórzy pozycjonerzy próbują usprawiedliwiać się przed klientami tłumacząc, że zachowują jakość postów i prowadzą normalną dyskusję, a linki jakie wstawiają są pomocne dla użytkowników. Nie zawsze jednak im się to udaje. Szkoda tylko, że nie biorą pod uwagę, że sami kiedyś mogą się „naciąć” na unaturalniony link i być może będą musieli za tą nauczkę słono zapłacić.

~AS

Źródła: oseo.pl, seo-platforma.pl, fabrykaspamu.pl, wysokapozycja.pl, seomoher.pl,