Odpowiednie promowanie firmy jest podstawowym działaniem umożliwiającym rozwój przedsiębiorstwa, pozyskanie nowych klientów oraz budowanie pozytywnego wizerunku marki. Szczególnie skuteczne i obiektywne jest pozycjonowanie, ponieważ umożliwia promocję w Internecie oraz rywalizację między liderami rynku w sposób nieinwazyjny. Jeszcze do niedawna większość przedsiębiorców uważała, że pozycjonowanie to mit, do którego trzeba podchodzić z dystansem.

Biznesmeni prowadzący własną działalność obawiali się, iż inwestycja może nie przynieść żadnych korzyści, tylko wyłącznie koszty. Z czasem zaczęto pozytywnie podchodzić do pozycjonowania stron firmowych. Przedsiębiorstwa, które już skorzystały z działań potwierdzają ogromna wagę pozycjonowania jako narzędzia pomagającego w promowaniu własnej dzielności .

Pozycjonowanie – co to takiego?

W celu odnalezienia określonej firmy lub usługi w Internecie mamy do wyboru różnorodne wyszukiwarki, w które wpisujemy frazę nas interesującą. Po chwili otrzymujemy kilkanaście tysięcy wyników. Najczęściej ograniczamy się do dokładnego przestudiowania strony lub maksymalnie dwóch. Pozycjonowanie ma ułatwić nam znalezienie się na pierwszych miejscach w wyszukiwarkach, co może zwiększyć zainteresowanie naszymi usługami i z czasem popyt. Podsumowując pozycjonowanie pojmowane jest jako długotrwałe działania, które zmierzają do wypromowania danego serwisu internetowego, firmy, blogu na jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwarek internetowych dla wybranych kluczowych wyrazów, czyli umożliwia uzyskanie silnej pozycji w Internecie.

Wartość pozycjonowania

Wymieniony długofalowy proces wspomagający inne działania marketingowe jest istotny ze względu na zwiększenie szansy na obejrzenie naszej strony przez potencjalnego klienta (odbiorca szukając danej usługi lub produktu wejdzie na pierwsze wyświetlające się wyniki) i zwiększenia popytu. Według badań przeprowadzonych przez Genius lub Onestat.com odbiorcy czytają zazwyczaj do trzech opisów, dlatego ważne jest żeby nasza strona znalazła się jak najwyżej. Wówczas możemy pozyskać nowych klientów i uzyskać pozytywny rozgłos. Dodatkowo działa również czynnik psychologiczny, czyli wiarygodność. Internauci intuicyjnie uzyskane wyniki uznają jako rzetelne i prawdziwe w przeciwieństwie do banerów i linków sponsorowanych, które odbierają jako typową reklamę. Dlatego pozycjonowanie zwiększa możliwość pozyskania nowych klientów, a jeśli dana firma uzyska większy przychód, może swobodnie inwestować w swój rozwój. Dodatkowo oprócz skutecznej promocji, pozycjonowanie pociąga za sobą niewielkie koszty. Przeprowadzenie kampanii reklamowych w różnorodnych mediach czy wywieszanie banerów oraz plakatów wiąże się z dużymi kosztami, a skuteczność jest podobna lub nawet mniejsza, ponieważ żyjemy w zinformatyzowanym społeczeństwie (Internet odgrywa olbrzymią rolę i stanowi przepustkę do sukcesu).

Zobacz: Audyt audytowi nierówny >>

Pozycjonowanie pozwala również na szybsze rozpoznawanie aktualnych potrzeb klientów, ponieważ wiemy, czego odbiorcy najczęściej szukają. Dlatego można na bieżąco zmieniać wyrażenia kluczowe i firma wówczas cały czas pojawia się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarkach internetowych. Można wówczas zacząć rozwijać swoją firmę, poszerzając zakres świadczonych usług bez ryzyka strat (według przeprowadzonych analiz potrafimy stwierdzić na jaki produkt lub usługę jest aktualnie popyt). Narzędzia pozycjonowania przyczyniają się również do budowania prestiżu i pozytywnego wizerunku firmy, właśnie dzięki wzrostowi zainteresowania potencjalnych klientom promowaną w Internecie usługą lub produktem.

Zastosowanie wymienionych działań umożliwia również bezinwazyjną rywalizację między firmami z danego rynku, zapewniając jednocześnie przedsiębiorstwom bezpieczeństwo oraz prowadzenie działań zgodnie z branżowymi standardami etycznymi. Dla klientów istotna jest polityka firmy, ponieważ zazwyczaj nie chcą zacząć współpracować lub korzystać z usług przedsiębiorstwa, które nie potrafi zachować się etycznie w stosunku do swojej konkurencji. Dodatkowo odbiorcy mogą obawiać się podobnego traktowania klientów, co niewątpliwie zniechęca do zakupu towarów czy usług. Przestrzeganie podstawowych zasad etyki (które umożliwia pozycjonowanie) może również zaowocować nawiązaniem ciekawych kontaktów handlowych z innymi firmami i zakończyć się pozyskaniem nowych partnerów biznesowych.

Zobacz: Pozycjonowanie WordPressa >>

Pozycjonowanie współcześnie stanowi najbardziej optymalną formę promocji firmy, jeśli nie chcemy zostać zepchnięci do tyłu i pragniemy wyprzedzić konkurencję powinniśmy pomyśleć o zastosowaniu właśnie wymienionego wyżej działania, ponieważ pozycja ma ogromne znaczenie.

~OM

Przeczytaj poprzedni wpis:
autoprezentacja
Autoprezentacja – etykieta biznesowa cz.1

Spotkania biznesowe są jednym z najbardziej wymagających elementów pracy w firmie. Często od tego, jakie wrażenie uda nam się wywrzeć...

Zamknij