Pozycjonowanie WordPressa

Pozycjonowanie stron www to jedno z podstawowych działań marketingu internetowego. Jest to – w wielkim skrócie – zwiększanie popularności strony. Oczywiście wpływ na ową popularność mają zarówno odwiedzający naszą stronę internauci, jak i serwery przerabiające bezustannie zasoby Internetu. Dostać się na szczyt wyników wyszukiwarki nie jest więc aż tak, jakby się wydawało, łatwo…

Popularność strony internetowej weryfikowana jest poprzez ocenę odnośników, które do niej prowadzą. Im więcej dróg nakierowujących na daną stronę, tym lepsza jej ocena. Czemu? Boty – programy służące do przeszukiwania zasobów Internetu, przetwarzają dane i przemieszczają się ze strony na stronę właśnie dzięki zamieszczonym na niej linkom. Dużą ilość odnośników prowadzących do naszej witryny interpretują jako jej zaletę. Skoro inni internauci polecają naszą stronę i do swych wypowiedzi załączają linki, to znaczy, że jest ona wartościowa i opłaca się ją polecić innym, poszukującym w sieci danych, użytkownikom.

Korzyści z pozycjonowania

Jedna z najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych – Google – posiada około stu czynników, które decydują o popularności strony. Oczywiście nikt poza twórcami Google nie zna ich wszystkich, lecz opanowanie najważniejszych pozawala już na skuteczne pozycjonowanie. Według specjalistów najważniejsze z nich to treść strony, która powinna zawierać odpowiednio dobrane słowa kluczowe i ich konkurencyjność, występowanie fraz generujących ruch na danej stronie oraz optymalizacja (przyjazne linki, odpowiednio skomponowane nagłówki, metatagi itp.).

Zobacz: Reklamowy szał EURO 2012 >>

Jakie są z tego korzyści? Najczęściej dość spore. Pozycjonowanie jest elementem działania marketingowego skierowanego na przestrzeń internetową. To komponent kampanii reklamowej, na skutek której dana strona www w nienarzucający się, ale i bezpośredni sposób, trafia do pożądanego odbiorcy. Co ważne, kampania nie jest ograniczona lokalnie czy czasowo. Przede wszystkim jednak, dzięki odpowiednio poprowadzonemu pozycjonowaniu, zwiększa się oglądalność witryny czy oferty. Wzrasta więc potencjał i wartość naszej strony internetowej.

WordPress idealny pod pozycjonowanie

Każda strona internetowa wymaga odpowiedniego zaplecza. Tworząc ją należy przede wszystkim zwrócić uwagę na elementy, które mogą mieć znaczenie przy pozycjonowaniu. Każdy przedsiębiorca inwestujący swoje pieniądze w projekt swojej firmowej witryny ma przecież na celu dotarcie do jak największej liczby nowych klientów. Bez pozycjonowania więc się nie obejdzie. Aby ułatwić sobie pracę nad stroną, warto założyć ja na WordPressie.

WordPress to system zarządzania treścią, stosowany najczęściej do obsługi blogów. Ale nie tylko. Jest on wystarczający również do założenia i obsługi prostych stron internetowych. Co wpływa na tak dużą konkurencyjność WordPressa?

Zobacz: Opłacalny optymista >>

- WordPress dzięki intensywnemu rozwojowi stał się potężną platformą do zarządzania treścią, umożliwiając pełną optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO): tworzenie przyjaznych linków, generowanie metatagów dla wszystkich podstron, wpisów czy kategorii, tworzenie atrybutów title oraz altów do grafik umieszczonych na stronie, znaczników nagłówków, tagów canonical czy też generowanie mapy witryny – mówi Magdalena Wójciak, Team Leader działu SEM/SEO Agencji Interaktywnej Exception. – Platforma pozwala również rozbudowywać dalej optymalizację strony poprzez obszerny katalog wtyczek (np. generowanie mikroformatów meta danych), do tego przejrzyście napisany kod oraz wydajne API sprawia, że dopasowanie WordPressa do swoich indywidualnych potrzeb jest praktycznie bezproblemowe – dodaje.

~KW

Źródła:

www.arteria.org.pl

About the Author

Related Posts

Leave a Reply

*