Prostota na wagę złota

Reklamy internetowe wprowadziły prawdziwą rewolucje w promowaniu różnorodnych przedsiębiorstw. W związku z powyższym czy oznacza to całkowity zanik ulotki, plakatu czy banera? Czy możemy mówić o jakiejkolwiek skuteczności reklamy „papierowej”?

Ulotka ma znaczenie

Wbrew pozorom ulotka może być bardzo skuteczną formą reklamy. Sukces kampanii jednej z najprostszych form promocji przedsiębiorstwa zależy w dużej mierze od szaty graficznej, która pozwala wyróżnić się na tle konkurencji. Odpowiednio zaprojektowane ulotki zwracają uwagę odbiorcy oraz przekazują najważniejsze informacje dotyczące usługi lub produktu. Właściwe zestawienie barw i ciekawywizerunek zwracają uwagę potencjalnego klienta i skłaniają do przeczytania treści a nawet skorzystania z usług. Istotna jest również jakość papieru. – Pierwszy kontakt z reklamą w postaci ulotki jest dokonywany przez dotyk. Wiele osób bagatelizuje przedstawioną kwestię, tymczasem liczy się pierwsze wrażenie. Otrzymując po raz ‘n-ty’ kolejną reklamę wydrukowaną na standardowym, powiedzmy szczerze, najcieńszym papierze, odruch jest jeden – wyrzucamy ją do na bliższego kosza. Recepta? Wyobraźmy sobie, że wśród 20 otrzymanych ulotek jedna (może i mniejszego formatu) będzie wydrukowana na grubszym, np. 250-300g papierze, dodatkowo wzbogacona przykładowo lakierem UV. Wówczas od razu mamy szansę stworzyć odpowiedni wizerunek firmy, a co najważniejsze – zachęcimy odbiorcę reklamy do zapoznania się z jej treścią! Na ulotce możemy zaprezentować właściwie wszystko – możliwości i skuteczność takiej formy reklamy są ogromne – stwierdza Wojciech Hankiewicz z Agencji Reklamowej Pinakolada.

Zobacz: Ochrona przede wszystkim >>

Następną godną uwagi rzeczą przy stosowaniu formy reklamy za pomocą ulotki jest umiejętność trafnego oszacowania, wyselekcjonowania i dotarcia do docelowej grupy odbiorców. Do klientów powinna być dopasowana grafika, treść oraz miejsce dostarczania ulotek. Oczywiście kampania wymaga również odpowiednich działań do których zalicza się profesjonalny kolportaż ulotek (wkładanie ich za szybę samochodów jest mało skuteczne). Ważne jest aby promocja dotarła do osób, które faktycznie mogą być zainteresowane naszym produktem (przykładowo rozdawanie ulotek dotyczących usług budowlanych w okolicach szkoły podstawowej nie jest najlepszym pomysłem). Reklama w małej i prostej formie może zagwarantować sukces, jednak wymaga odpowiedniego przygotowania i struktury.

A co z banerem, bilbordem?

Również skuteczne jak ulotki mogą być banery czy bilbordy. Szczególne znaczenie mają wielkoformatowe reklamy, które ze względu na swoją wielkość zwracają uwagę potencjalnych klientów. – Według mnie baner jest bardzo niedocenioną formą reklamy, a bardzo skuteczną szczególnie w dużych miastach. W czasach wiecznych korków, uwagę kierowcy, który stoi 10 min w tym samym miejscu, z pewnością zwróci każda reklama w zasięgu jego wzroku. Przy zachowaniu dobrej czytelności reklamy, możemy osiągnąć efekt naprawdę godny uwagi. Dodatkowo, koszt wykonania nie jest oszałamiająco drogi, a może trafić do dużej ilości odbiorców. Pamiętajmy, że istnieją w Polsce drogi, którymi przejeżdża ponad 100 000 aut na dobę. – podkreśla Wojciech Hankiewicz z Agencji Reklamowej Pinakolada.

Zobacz: Negocjacje – Sukces w zasięgu ręki! >>

Przy konstruowaniu bilbordu również należy uwzględnić grafikę jak w przypadku ulotki. Powinniśmy zwrócić uwagę na zestawienie barw oraz oryginalność projektu, ponieważ wówczas mamy większą szansę dotarcia do klienta. Gwarantuje to nam zwiększenie sprzedaży, a co za tym idzie zysków oraz utrwalenie pozytywnego wizerunku firmy na zewnątrz. Skuteczność może być naprawdę wielka wystarczy tylko profesjonalnie podejść do tematu.

Plakat

Pamiętajmy, że wybierając taką formę reklamy, musimy przede wszystkim kierować się profesjonalnym, a czasem nawet trochę ekstrawaganckim projektem graficznym, który ma wzbudzać zaciekawianie. Osobiście uważam plakat za najmniej skuteczną reklamę (w porównaniu z ulotką oraz banerem). Dlatego, jeśli zdecydujemy się na firmowe plakaty, aby przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta nie bójmy się nawet nieco zaszokować treścią samego wydruku. Oczywiście wszystko w granicach dobrego smaku – mówi Wojciech Hankiewicz.
Współcześnie plakaty mogą być stosowane jako dodatek, którym można wspomóc promocję. By były efektywne oprócz odpowiedniego projektu powinny pojawić się w jak największej ilości miejsc publicznych, by dotrzeć do odbiorcy.

~OM

Źródła: Dobrastrategia.pl | Ententa.pl

About the Author

Related Posts