Rodzaje facebookowej reklamy

Coraz więcej polskich firm zdaje sobie sprawę, że zamieszczanie reklam na portalach społecznościowych jest skutecznym sposobem dotarcia ze swoim przekazem do odbiorców. Użytkownicy tego typu stron, ze względu na wciąż niewielką ilość znajdujących się tam reklam, skupiają na nich swoją uwagę chociaż przez kilkanaście sekund. Nowoczesne formy przekazów promocyjnych stosowanych na portalach społecznościowych także pozytywnie wpływają na skuteczność całej kampanii.

Facebook oferuje wiele różnorodnych opcji reklamy. Dzięki temu dostajemy możliwość wyboru takiej, która najbardziej pasuje do założonego przez nas celu. Dwie podstawowe kategorie reklamowe na tym portalu społecznościowym to social ads i engagement ads. Każdy z tych typów posiada swoje charakterystyczne cechy.

Reklamuj społecznie

Podstawową zaletą social ads, czyli reklam społecznościowych, jest możliwość określenia konkretnej grupy docelowej, do której ma dotrzeć przekaz. Ten typ reklamy umożliwia nam wybranie wielu kryteriów targetowania, np. kraj pochodzenia użytkowników, wiek, płeć, data urodzenia, stan cywilny, preferencje, szkoła i miejsce pracy. Po ustaleniu przez nas wszystkich wyznaczników, Facebook podaje szacowaną liczbę osób pasujących do stworzonego profilu odbiorcy.

Zobacz: Bez Facebooka ani rusz! >>

Portal udostępnia również opcję, która gwarantuje, że umieszczona przez nas reklama dotrze tylko do użytkowników danej aplikacji lub biorących udział w konkretnym wydarzeniu. Dzięki temu pod daną reklamą zostaną wyświetlone osoby, które są już fanami. Rekomendacje znajomych są natomiast dla wielu konsumentów bardzo wiarygodnym źródłem informacji o produkcie lub marce.

Wywołaj zaangażowanie

Drugi typ to reklama angażująca umożliwiająca interakcję odbiorcy z przekazem. Dzieje się to bez konieczności opuszczania strony głównej. Facebook oferuje kilka jej odmian.

  1. Reklama „zewnętrzna”, czyli Standard Egagement Ad

    Jest to najbardziej podstawowa i zarazem najmniej interaktywna, angażująca forma reklamowa. Składa się z obrazka, tytułu, który może mieć maksymalnie 25 znaków i opisu o objętości 135 znaków. Istotnym elementem w tym typie przekazu jest grafika, ponieważ to ona ma przyciągnąć uwagę odbiorców. Kliknięcie na taką reklamę powoduje przeniesienie użytkownika na stronę zewnętrzną. Swoją opinię na temat produktu można wyrazić w komentarzach.

  1. Sonda, czyli Poll Engagement Ad

    Taka reklama składa się z tytułu, obrazka, opisu i sondy. Pozwala ona na określenie od 2 do 3 możliwości odpowiedzi. Wyniki ankiety dostępne są dla wszystkich użytkowników, którzy wzięli w niej udział. Istnieje także możliwość dowiedzenia się, jak głosowali znajomi. Sonda widoczna jest również na tablicy fanpage’a.

  1. Wydarzenie, czyli Event Engagement Ad

    Ten typ reklamy angażującej pokazuje odbiorcom praktycznie pełną informację o evencie: tytuł, opis, miejsce, datę i uczestników z wyróżnieniem naszych znajomych. W jego ramach można zadeklarować udział w wydarzeniu i zaprosić do niego swoich przyjaciół.

  1. Film, czyli Video Comment Engagement Ad

    Składa się z tytułu, opisu i uwzględnia możliwość dodawania komentarzy, ale zamiast obrazka umieszczone jest w niej nagranie wideo. Należy do jednej z najbardziej efektownych form reklamy. Zazwyczaj ten typ przekazu wykorzystuje się do promocji filmów, zawierając w nim ich zwiastuny.

  1. Zostań fanem, czyli Fan Engagement Ad

    Taka forma reklamy pozwala na zobaczenie wszystkich znajomych, którzy aktualnie lubią dany fanpage. Podgląd dostępny jest bez konieczności opuszczania strony głównej. Stanowi to bardzo ciekawą formę reklamy, ponieważ opinie znanych nam osób są dobrą rekomendacją.

  1. Wirtualne prezenty, czyli Virtual Gift Engagement Ad

    Reklama dająca możliwość przekazania swoim znajomym prezentu wraz w wiadomością.

  1. Pokażmy wpis, czyli Page Post Ad

    Dzięki niej na stronie głównej portalu możemy w formie reklamy wyświetlić dowolnie wybrany post z naszego fanpage’a. Odbiorca będzie widział również liczbę komentarzy i lajków, co może zachęcić go do polubienia strony.

  1. Historie sponsorowane, czyli Page Like Story i Page Post Like Story

    Pierwsza z nich polega na wyświetleniu loga fanpage’a i pokazaniu znajomego, który to lubi. W drugiej formie wyświetlony zostaje ostatni opublikowany post z danej strony. W tym przypadku również widzimy, kto ze znajomych jest jego fanem.

Wszystkie dostępne na Facebooku formy reklamy, możemy dowolnie ze sobą łączyć tworząc np. przekaz zawierający wideo, ankietę i opcję zostania fanem strony.

Siła wpływu społeczeństwa

Badania przeprowadzone przez Nielsena w 2011 roku wykazały, że reklamy, w których odwołujemy się do znajomych odbiorcy powodują, że świadomość marki wzrasta aż o 55%. Takie reklamy są także o wiele łatwiej zapamiętywane przez adresatów. Dodatkowo ponad 3/4 amerykańskich użytkowników Internetu deklaruje, że najbardziej ufa właśnie opiniom wystawianym przez osobę im znaną.

Zobacz: Jak promować własną markę na FB? >>

Wynika z tego, że reklamy społecznościowe i angażujące wykazują większą skuteczność niż inne formy przekazu promocyjnego umieszczanego w Internecie. W najbliższym czasie będzie to powodem zwiększającej się liczby reklam na Facebooku. Mogą więc stracić one na swojej atrakcyjności. Warto więc zacząć aktywnie działać na tym portalu, zanim odbiorcy staną się nieczuli na zamieszczane w nim reklamy.

~KB

Źródła: SocialMedia.pl | Socjokracja.pl | MichałPawlik.pl

About the Author

Related Posts

Leave a Reply

*