pozycjonowanie stron internetowych

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych

Wysoka pozycja w wyszukiwarce jest dziś kluczową kwestią, decydującą często o sukcesie firmy lub jej upadku. W największym stopniu dotyczy to przedsiębiorstw z branży e-commerce, lecz firmy działające w świecie rzeczywistym, także powinny dbać o widoczność w sieci. Pozycjonowanie strony internetowej wymaga przeprowadzania szeregu skomplikowanych czynności. Które aspekty działania są najważniejsze?

Pozycjonowanie na etapie tworzenia strony internetowej

O wysoką pozycję w Google i innych wyszukiwarkach warto walczyć już podczas tworzenia witryny. Algorytmy decydujące o pozycji linku odnoszącego do danej strony biorą bowiem pod uwagę strukturę, zawartość oraz płynność działania strony głównej, jak również podstron. Do najważniejszych czynników, które są kluczowe podczas ustalania pozycji witryny należą:

• czas wczytywania strony – jest to najistotniejsza sprawa, o którą należy dbać od początku pracy nad witryną. Szybkość wczytywania jest uwzględniana przez algorytmy, jak również ma niebagatelne znaczenie dla użytkownika

• kompresja multimediów – podobnie jak czas wczytywania strony, również szybkość ładowania obrazków, wideo lub muzyki jest ważna ze względu na algorytmy, jak i użytkowników

wygląd witryny – nieatrakcyjna i mało intuicyjna strona zniechęca do dłuższego pobytu. Algorytm wyszukiwarki biorą pod uwagę czas spędzony na stronie, odrzucając witryny, które nie zatrzymują internautów na dłużej

responsywność – dostosowanie strony do urządzeń mobilnych jest niezwykle istotne w czasach, gdy coraz więcej użytkowników przegląda internet na tabletach lub smartfonach

• linkowanie wewnętrzne – wzajemne odnośniki, a także odpowiednio skonstruowane menu zwiększają widoczność strony oraz gwarantują odwiedzającym sprawne przeglądanie witryny.

Teksty na stronie

Kwestii treści na pozycjonowanej stronie internetowej warto poświęcić osobny akapit. Odpowiednia struktura tekstów oraz wartość merytoryczna to jedne z najważniejszych czynników, decydujących o pozycji strony w Google.

Struktura treści na stronie

O ile to tylko możliwe, treści zamieszczane na stronie głównej i podstronach powinny zawierać nagłówki H1, H2 i ewentualnie H3. Obecnie uważa się, iż wystarczy 1 nagłówek H1 na podstronę, natomiast kolejnych może być więcej. Ponadto, wskazane są również wypunktowania, pogrubienia i wszelkie inne zabiegi, które sprawiają, iż treść jest czytelniejsza.

Merytoryczne teksty z frazami kluczowymi

Ponadto, należy też uwzględniać frazy kluczowe. Po przeprowadzeniu analizy, na które wyszukiwane frazy należy wypromować stronę, przychodzi czas na ich umieszczenie w treści. Teksty nie powinny być jednak przesycone słowami kluczowymi, gdyż algorytm błyskawicznie to wykryje, co spowoduje nałożenie kary. Ponadto, trzeba również pamiętać, iż treść na stronie firmowej jest przeznaczona dla użytkowników, którzy nie chcą męczyć się z nieczytelnymi tekstami pisanymi pod roboty wyszukiwarek.

Linki zewnętrzne

Kiedy strona internetowa już istnieje, przychodzi czas na stworzenie gęstej sieci linków zewnętrznych. Rzecz w tym, aby jak najwięcej stron internetowych odsyłało użytkownika do pozycjonowanej witryny. W tym celu tworzy się artykuły i teksty na blogi, które tematycznie powinny być związane z działalnością promowanej firmy. Jest to bardzo istotny warunek zwiększenia widoczności strony.

Przeczytaj poprzedni wpis:
Zademonstruję siłę marki

Zademonstruję siłę marki Zademonstruję siłę marki - Kevin Lane Kelelr, to światowej klasy specjalista, który swoją renomę budował m.in. jako...

Zamknij