Sukces w sektorze usług dla motoryzacji? Tylko z rzetelnym partnerem franczyzowym!

Wzrastająca konkurencyjność firm na rodzimym rynku motoryzacyjnym stwarza konieczność nieustannego podnoszenia jakości oraz poszerzania dotychczasowej oferty usług.  Rozwiązaniem wartym rozważenia jest więc nawiązanie współpracy franczyzowej z silnym graczem rynkowym. Przedsiębiorca, który poważnie myśli o rozwoju swojej firmy w tym modelu biznesowym, powinien niezwykle starannie podejść do wyboru partnera franczyzowego. Ważny jest nie tylko dostęp do sprawdzonego know-how, ale także pewność, że marka, pod której szyldem planujemy rozpocząć działalność, jest popularna wśród klientów. Jak pokazują przykłady franczyzobiorców NordGlass, największej ogólnopolskiej sieci naprawy i wymiany szyb samochodowych, obranie takiej ścieżki rozwoju biznesu z sektora motoryzacyjnego jest słuszną decyzją.

NordGlass jest obecnie jedyną ogólnopolską, profesjonalną siecią punktów serwisowych, świadczących usługi naprawy i wymiany szyb samochodowych, przy wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii i unikalnych rozwiązań. Współpraca z regionalnymi przedsiębiorcami z sektora motoryzacyjnego pozwala firmie NordGlass dotrzeć z ofertą do szerszego grona odbiorców z różnych regionów Polski, a samym franczyzobiorcom, funkcjonującym pod szyldem znanej marki, zaistnieć szeroko na lokalnym rynku.

Rozpoznawalność marki = nowe perspektywy

Partnerami biznesowymi firmy NordGlass mogą zostać nie tylko właściciele dużych punktów serwisowych, którzy znają potencjał regionu i chcą poszerzyć dotychczasową ofertę o usługi wymiany i naprawy szyb samochodowych. Równie pożądani są lokalni przedsiębiorcy, dysponujący własnym lokalem. „Od ponad 10 lat związany jestem z branżą samochodową. Jako kierownik salonu i serwisu francuskich aut mam doświadczenie zarówno w zakresie obsługi klienta, jak i sprzedaży markowych produktów i usług” – wylicza Radosław Joksz, kierownik filii franczyzowej NordGlass w Wolsztynie, i dodaje: „Nie ukrywam, że powodem poszerzenia oferty usług o naprawę i wymianę szyb samochodowych świadczonych pod szyldem NordGlass była chęć pozyskania nowych klientów. Faktycznie od momentu, kiedy mamy kompetencje i wiedzę również w tej dziedzinie, odnotowaliśmy ich większą liczbę. Niektórzy z nich trafili do nas z powodu szyb samochodowych, inni podczas wykonywania rutynowej kontroli pojazdu zdecydowali się na długo odwlekaną naprawę szyby. Jak widać – większa różnorodność usług się opłaca.”

Rozpoznawalność marki NordGlass to jeden z głównych powodów przemawiających za nawiązaniem współpracy franczyzowej. Największa ogólnopolska sieć serwisów naprawy i wymiany szyb od lat postrzegana jest jako potentat tego sektora rynku motoryzacyjnego. „Markę NordGlass znam z własnego doświadczenia jako kierowca. Wiedziałem, że to największa i najbardziej znana sieć serwisów szyb samochodowych w Polsce” – mówi Piotr Knedler, zarządzający filią NordGlass w Elblągu.

Kanałów umożliwiających nawiązanie współpracy z NordGlass jest kilka. Informacje na temat sieci oraz warunków przystąpienia do niej znaleźć można zarówno na branżowych portalach poświęconych franczyzie, firmowej stronie internetowej NordGlass – www.nordglass.pl,  jak i poprzez bezpośredni kontakt z menedżerem odpowiedzialnym za rozwój sieci w Polsce. „Jeszcze zanim zdecydowaliśmy się otworzyć serwis naprawy i wymiany szyb, współpracowaliśmy z marką NordGlass. Zamawialiśmy od nich szyby do większości modeli aut, jakie oferujemy w naszym serwisie” – mówi Radosław Joksz, kierownik filii franczyzowej NordGlass w Wolsztynie.

Kooperacja ze znaną marką z sektora motoryzacyjnego o ugruntowanej opinii z pewnością ułatwia wyróżnienie się na tle innych, mniej rozpoznawalnych przez klientów serwisów. „Konkurencja próbuje kusić niższą ceną gotowych produktów oraz tańszą robocizną. Klienci coraz częściej potrafią jednak poznać się na takiej pseudo jakości oferowanych usług i wybierają sprawdzone marki, do których z pewnością należy NordGlass. Naszym atutem jest również odpowiednio wyposażony magazyn, dzięki któremu możemy obsłużyć klienta praktycznie „od ręki”. Szybkość reakcji, precyzja montażu oraz dostępność produktów są więc naszą wizytówką. Po niemal roku prowadzenia serwisu naprawy i wymiany szyb mogę powiedzieć, że to właśnie te kwestie decydują o tym, że jesteśmy polecani dalej przez naszych klientów”- mówi Radosław Joksz, z fili franczyzowej NordGlass w Wolsztynie. Kryterium przemawiającym za wyborem punktu NordGlass przez kierowców jest także fakt, że każda filia sieci udziela bezterminowej gwarancji na wszystkie wykonywane usługi. „Naszym klientom zapewniamy wysokiej jakości produkty, profesjonalne doradztwo oraz fachową wymianę i naprawę szyby samochodowej, które objęte są dożywotnią gwarancją. Takie podejście procentuje i sprawia, że klienci nam ufają” – dodaje Piotr Knedler, zarządzający filią NordGlass w Elblągu.

Wypracowane standardy

Warunkiem przyłączenia się do firmowej sieci jest wniesienie wstępnej opłaty franczyzowej w wysokości 35 tys. zł. W zamian franczyzobiorcy otrzymują filię w pełni przygotowaną do wymiany i naprawy szyb samochodowych oraz świadczenia usług dodatkowych. Franczyzobiorca NordGlass ma również możliwość poznania, jak i wdrażania, efektywnych metod prowadzenia przedsiębiorstwa. Każdy partner bierze udział w profesjonalnych szkoleniach technicznych i handlowych. Uzupełnieniem wsparcia ze strony NordGlass jest także dostęp do innowacyjnego zaplecza. Równie ważne są organizowane zarówno na skalę lokalną, jak i ogólnopolską akcje promocyjne, których celem jest prezentacja potencjalnym klientom oferty usług dostępnych w serwisach marki NordGlass. „Choć NordGlass zapewnia mi wsparcie w pozyskiwaniu zleceń, to sam codziennie intensywnie pracuję na to, żeby nasz serwis wybierany był przez jak największą liczbę klientów. Uczestniczymy w akcjach promocyjnych, które współorganizujemy z NordGlass, ale też sami rozpoczynamy rozmowy z firmami transportowymi, które poszukują rzetelnych partnerów biznesowych oraz wdrażamy różne działania marketingowe, które pozwalają nam dotrzeć do potencjalnych klientów” – mówi Radosław Joksz, który filią NordGlass w Wolsztynie kieruje od grudnia 2012 roku. „Znacznie łatwiej jest rozpoczynać działalność w oparciu o już sprawdzone mechanizmy i wzorce. Jest to szczególnie ważne w pierwszych miesiącach funkcjonowania filii. Dzięki pomocy w zakresie doboru odpowiednich materiałów, dostawców czy wyposażenia serwisu można już od pierwszych dni skupić się na realizowaniu potrzeb klientów” – wylicza Piotr Knedler zarządzający filią NordGlass w Elblągu. Wszystkie te działania pozwalają na dotarcie do szerszej grupy potencjalnych klientów, zarówno indywidualnych, jak i korporacyjnych. „Ogromnym plusem współpracy z firmą NordGlass jest dla franczyzbiorcy również możliwość obsługi klientów ubezpieczeniowych, flotowych i leasingowych. Sieć ma podpisane umowy z większością firm ubezpieczeniowych. Likwidacja szkód obywa się bezgotówkowo, co daje znaczną przewagę nad konkurencją” – mówi Włodzimierz Stec, kierujący punktem franczyzowym w Ostrowcu Świętokrzyskim.

Współpraca z tak renomowaną firmą z branży motoryzacyjnej, jaką jest NordGlass, daje lokalnym przedsiębiorcom gwarancję powodzenia ich biznesu. Korzystanie z doświadczenia, profesjonalnego zaplecza technicznego oraz uczestnictwo w szkoleniach handlowych i treningach technicznych ułatwiają im wyróżnienie się na tle konkurencji. Równie ważna bowiem, co rozpoznawalność marki, jest możliwość nieustannego podnoszenia kompetencji, a także codziennego poznawania innowacyjnych technologii i nowych usług.

~GutPR

About the Author

Related Posts

Leave a Reply

*