Ambient marketing to dosyć nowe pojęcie w słowniku znawców tematu promocji i reklamy. Taka forma ekspresji balansuje bowiem na granicy sztuki. Romansuje z lekka ze street-artem, prowadząc przy tym dialog z tradycyjnymi środkami reklamy np. plakatem.

Media ambient to termin, który pojawił się w 1999 roku w żargonie pracowników brytyjskich mediów. Dziś jest on określeniem używanym na co dzień w przemyśle reklamowym odnoszącym się do tych form ekspresji, które łączą stare i nowe techniki przekazu. Łamiąc konwencję i kreując ciekawe doznania estetyczne ambient marketing wzbudza to, czego baner czy plakat już w nas poruszyć praktycznie nie mają szans – czyli emocje. Wykorzystuje alternatywne media i nietradycyjne nośniki przekazu. Tworzy nową, reklamową rzeczywistość, która zostaje wchłonięta i zasymilowana przez przestrzeń miejską.

Zobacz: Bez Facebooka ani rusz! >>

Niekonwencjonalna forma promocji to dziś jedno z podstawowych wymagań sukcesu. Odbiorcy mediów są bowiem atakowani z każdej strony przez nachalne reklamy. Ambient marketing nie stawia na usilne próby dotarcia do klienta. Wręcz przeciwnie. Dopasowuje się do otaczającej go przestrzeni i zostaje dzięki temu uznany za naturalny jej element. Co więcej, a może wręcz – co najważniejsze, ambitna reklama przykuwa uwagę nie samą treścią perswazyjną, a raczej formą swojego istnienia. Nie atakuje, a wchodzi w interakcję.

Ambient marketing to z reguły jednorazowa realizacja dopasowana pod konkretny produkt. Powód? Nie może być utrwalona na stałym nośniku. Można ją porównać do prowadzonej luźno rozmowy, która zaczyna się i kończy bez konkretnych wniosków, ale jednocześnie zapada w pamięci. Paralela między interakcją a taką formą reklamy nie jest przecież przypadkowa. W skład ambitnej kampanii wchodzą przeważnie takie formy promocji jak marketing wirusowy czy partyzancki, buzz-marketing oraz e-mail marketing. Są to jednak raczej działania wspomagające komunikację z odbiorcami danej firmy.

Zobacz: Feng Shui Biura >>

Poniżej przedstawiamy niektóre rozwiązania, jakie zostały dotychczas poczynione na polu ambient marketingu.

~KW

Internetowa bibliografia i przydatne linki:

letsfunky.wordpress.com

obudzsie.pl

marketing.ingate.pl

www.youtube.com

0 0 votes
Article Rating
0
Would love your thoughts, please comment.x