Dlaczego warto prowadzić biznes w Internecie?
Rozwój technologii dotknął wiele branży, nawet te, które z pozoru nie mają wiele wspólnego z Internetem i mediami, takimi jak TV. Dzięki nowym rozwiązaniom dla firm okazuje się, że biznes w Internecie jest możliwy, nawet będąc w takiej branży jak choćby budownictwo, czy motoryzacja. Okazuje się bowiem, że Internet może znacznie pomóc nam w marketingu, a przy tym oszczędzić wielu środków i cennego czasu. Podamy kilka ważnych powodów, dla których warto pomyśleć o zmianie nastawienia do prowadzenia firmy.
Internet to kopalnia wiedzy
W Internecie przeglądając fora, czy blogi branżowe możemy sprawdzić wiele ważnych informacji, także tych o konkurencji. Podejrzymy jak inni prowadzą swoje biznesy, niezależnie od tego czy zajmujemy się pieczeniem tortów, czy trenowaniem przyszłych managerów. Biznes w Internecie pozwoli nam na rozwijanie się pod względem naszych kwalifikacji. Możemy sprawdzić łatwo i szybko jakie są nasze zasoby i czego potrzebujemy do rozwinięcia skrzydeł. Podpowiedzą nam to strony internetowe naszej konkurencji, a także posiadanie własnej strony, którą możemy porównywać z innymi. Czy jest czytelna? Czy są w niej wszystkie ważne informacje? Czy zachęca do zakupu?
Biznes w Internecie to zwiększenie zasięgu firmy
Biznes w Internecie w postaci choćby strony internetowej, czy fanpaga na Facebooku da nam ogromne możliwości docierania do nowych kupców. Znalezienie klientów będzie znacznie ułatwione! Nie musimy oczywiście rezygnować ze sklepu stacjonarnego, czy biura. Wystarczy jedynie rozszerzyć nasze kanały komunikacji. Internet daje szereg możliwości od oceny sklepu poprzez sprzedaż internetową, czy prowadzenie bloga tematycznego, który będzie promował nasze produkty. To idealny sposób na dotarcie do młodszych klientów, którzy coraz częściej wykorzystują media społecznościowe do wybrania usług i produktów. Nie zapominajmy również o takich narzędziach jak Google Maps, które pozwoli na czytanie opinii klientów, zwłaszcza lokalnych przewodników oraz WordPress, który pozwoli na prowadzenie samodzielnej strony o oferowanych przez nas produktach i usługach.
Internet jako sposób na zrozumienie klienta
Internet paradoksalnie zmniejszy dystans między nami a klientami. Czytanie ich opinii, rozmowa przez komunikator, zadawanie pytań – to wszystko pozwoli nam zrozumieć osoby, do których chcemy dotrzeć. Pomoże nam tworzenie ankiet na Facebooku, czy spersonalizowanych ofert. Klient, mimo że komunikuje się z nami poprzez Internet, jest bliżej nas, ponieważ mamy z nim stały kontakt. Może zadawać pytania, na co nie ma często czasu podczas bezpośredniej wizyty w naszym oddziale. Umieszczane przez nas zdjęcia produktów pozwalają klientom je ocenić i wybrać ten, który najbardziej przypadł im do gustu.