Pensja przeciętnego człowieka to zazwyczaj zaledwie ułamek dochodów uzyskiwanych przez gwiazdy. Wykonywane przez nich zawody wiążą się naturalnie z bardzo wysoką płacą. Mimo tego sławni ludzie wykorzystują często alternatywne możliwości uzyskiwania pieniędzy, które stwarza im wyłącznie posiadanie znanej twarzy.

Zarobki celebrytów wciąż budzą ogromne emocje wśród opinii publicznej. Doskonale widoczne było to w momencie ujawnienia gaży Szymona Majewskiego, który za promowanie banku miał otrzymać ponad 3 miliony złotych. Udział w reklamach to wciąż jedna z najbardziej opłacalnych dla gwiazd opcji zarabiania pieniędzy. Nie jest ona dostępna jednak dla wszystkich znanych osób. Skorzystać z niej mogą jedynie ci najbardziej popularni, którzy cieszą się dużą sympatią społeczeństwa. A co z pozostałymi?

Imprezowanie za pieniądze

Bardzo popularnym zabiegiem stosowanym przez gwiazdy jest pobieranie opłat za pojawienie się na imprezach i sponsorowanych wydarzeniach. Może to być otwarcie butiku czy premiera nowego produktu renomowanej firmy. Gwiazdom płacą nawet prestiżowe marki m.in. Chanel, która przekazała Rihannie 60 tys. funtów za zajęcie miejsca w pierwszym rzędzie na swoim pokazie. Stawki polskich osobistości nie dorównują oczywiście tym żądanym przez ich zagranicznych kolegów, ale jak na krajowe warunki i tak są wysokie.

Zobacz: Celebryci na Facebooku >>

Zagramy dla Ciebie

Pomimo że gaża otrzymywana za koncert jest bardzo wysoka, wiele gwiazd oferuje prywatne występy. Pojawienie się na zamkniętej imprezie i zagranie kilku piosenek wyceniają zazwyczaj na kilkadziesiąt tysięcy złotych. Człowiek zarabiający 2 tysiące miesięcznie musiałby pracować prawie 3 lata, aby zarobić tyle, ile Budka Suflera w jeden wieczór.

Gwiazdom opłaca się występować również w mniejszych miejscowościach, na festiwalach organizowanych przez gminy. Często dostają tam kilkadziesiąt tysięcy złotych za 20-30 minutowy występ.

Zapach pieniędzy

Kolejną możliwość uzyskiwania dochodów daje gwiazdom rynek perfum. Otrzymują one prowizję od sprzedaży firmowanych przez siebie kosmetyków. Zazwyczaj gwiazda nie ma nic wspólnego z całym procesem produkcji nowego zapachu, ale sygnowany przez nią flakon stwarza zupełnie inne wrażenie wśród konsumentów. Część z nich jest przekonana, że kupują perfumy naprawdę stworzone przez Jennifer Lopez czy Davida Beckhama. To pozwala poczuć choć odrobinę luksusu.

Zobacz: „Strategia na Kondrada” czyli o celebrytach w reklamie >>

W 2008 roku dochód ze sprzedaży perfum sygnowanych nazwiskami gwiazd wyniósł 170 mld dolarów. Na polskim rynku podobne zabiegi nie zyskały jeszcze popularności. Gwiazdy podejmują pierwsze próby działalności na rynku kosmetycznym, ale jak na razie nieudane. Grażyna Szapołowska na swoich kremach Sza Cosmetics straciła podobno 4 mln złotych.

Dochodowe gratisy

Celebryci nie unikają także przyjmowania gratisów od znanych marek. Dostają oni darmowe produkty lub usługi w zamian za ich publiczne używanie, czyli promocję. Najbardziej popularne są bilety na przedstawienia lub premiery filmowe, darmowe posiłki w restauracjach i ubrania. Niektórzy otrzymują nawet samochody, jak stało się w przypadku Anny Muchy czy Borysa Szyca.

Powszechną sytuacją jest również wypożyczanie kreacji od projektantów. Z tej opcji korzystają szczególnie osoby chcące dopiero zaistnieć w świecie mody i wyrobić sobie markę. Kreatorzy o ugruntowanej pozycji z rezerwą podchodzą do takich transakcji.

Uchwycone przez paparazich

Choć żadna gwiazda się do tego nie przyzna, coraz więcej z nich zawiera układy z tabloidami. Oglądane przez nas zdjęcia są przeważnie ustawione i mają jedynie wyglądać naturalnie. Co więcej, niektóre wydawnictwa sponsorują gwiazdom darmowe wakacje w egzotycznych miejscach. Ceną jaką ponoszą celebryci jest tylko obecność fotografa.

Złoty interes

Nie od dziś wiadomo, że gwiazdy zarabiają ogromne pieniądze. Kiedyś jednak popularność zdobywało się poprzez granie w filmach czy śpiewanie. Dziś w show-biznesie pojawia się coraz więcej osób słynących z tego, że są sławne. Często spotykają się z dużą krytyką opinii publicznej, która jednak śledzi ich losy, szczegółowo opisywane przez media. To powoduje, że takie osoby stają się bardzo atrakcyjni dla firm, szukających coraz to nowych sposobów na promocję swoich produktów. A od tego już tylko krok do stania się milionerem.

~KB

Źródła: GazetaPrawna.pl | Onet.pl | WysokieObcasy.pl | Dziennik.pl

 

 

0 0 votes
Article Rating
0
Would love your thoughts, please comment.x