Internetowy świat biznesu w ekspresowym tempie obiegła wieść, że Marissa Mayer, wiceprezes Search Products & User Experience i medialna twarz Google obejmuje fotel prezesa Yahoo!. Co ciekawe, do niedawna sama pani Mayer była przeciwniczką firmy, na której czele właśnie stanęła.

Kto się czubi, ten się lubi – podobnie było z Marissą Mayer oraz Yahoo!. Jedna z głównych przeciwniczek konkurencji Google została właśnie piątym prezesem tracącego swoją wartość portalu internetowego. Dlaczego właśnie Mayer?

Intelektualny szał

Mayer to typowa intelektualistka. W szkole prymuska, po studiach wzięty inżynier ze specjalizacją „sztuczna inteligencja”. Stając się jedną z pierwszych pracowników Google (była dwudziestą zatrudnioną osobą) odrzuciła kilkanaście propozycji ciekawych i dochodowych posad proponowanych jej jeszcze w trakcie nauki. To silna osobowość i doświadczony pracownik. Pracowitość, skuteczność i mieszczenie projektów w przydzielonym budżecie – nie każdemu się to udaje. To Mayer wpłynęła na ostateczny kształt serwisów takich jak Google Maps, Google Earth czy Google.com. Jednym słowem – jej zmiana fotela to ogromna strata dla Google i skarb dla Yahoo!

W Polsce nie ma kobiet

Marissa Mayer powinna być przykładem dla polskiego e-biznesu. Wytrwałość, skrupulatność i medialna twarz są tym, czego nam dziś brakuje. Trudno w tej branży o osobowość z prawdziwego zdarzenia, kształtującą e-biznesowe kuluary. O romansach ze znanymi markami nie ma już nawet co mówić. Nie mamy w naszym rodzimym biznesie internetowym ani żadnego autorytetu, ani guru, ani nawet po prostu celebryty. Co więcej, znaleźć znaczącą w tej branży kobietę to jak wygrzebać igłę ze stogu siana.

Zobacz: Które państwa mają największe dochody z turystyki? >>

Kobiety albo są przemilczanym zjawiskiem polskiego e-biznesu, albo nie pojawiła się jeszcze taka, która inżynierskie zapędy łączyłaby z wdziękiem i gracją przedstawianymi na biznesowych salonach. A szkoda. Być może tu znajduje się klucz do sukcesu, jaki osiągnęła Marissa Mayer.

~KW

Źródła:


kopalniawiedzy.pl | antyweb.pl | images.businessweek.com

0 0 votes
Article Rating
4
0
Would love your thoughts, please comment.x