Przechowywanie służbowych danych jest kwestią bardzo istotną. Dokładnie trzeba rozważyć sposoby ich gromadzenia i udostępniania. Kradzież czy wyciek danych może spotkać każdego, sprawdźmy więc jak w tej kwestii radzą sobie narzędzia Google oraz coraz popularniejsze systemy CRM.
Według badań przeprowadzonych przez GUS w 2010 r. coraz więcej dużych przedsiębiorstw korzysta z tego typu oprogramowania, natomiast małe i średnie przedsiębiorstwa cały czas przekonują się do CRM-ów. W artykule dla serwisu bankier.pl Sławomir Pawłowski, dyrektor ds. produkcji Asseco Business Solutions, zaznacza – Wiele firm z powodzeniem korzysta z nich od kilku już lat. Świadomie analizują faktyczne korzyści, jakie może przynieść wdrożenie. Nowi klienci to ci, którzy osiągnęli już wysoki poziom rozwoju, pracują ze znaczącą grupą klientów i zastanawiają się, jak obecnie podnieść efektywność realizowanych działań.
Zobacz: Jak zaoszczędzić w firmie? >>
Wiele przemawia za korzyściami płynącymi z wdrożenia systemów CRM. Jak wiadomo, są one przygotowane stricte pod wymagania i profil różnych przedsiębiorstw, dlatego każdy spośród poszczególnych rodzajów CRM-ów znajdzie odpowiedni dla siebie. Ogromną zaletą tych programów jest możliwość udostępniana informacji poszczególnym pracownikom jednocześnie, co skutecznie ułatwi funkcjonowanie firmy. Zapewniają one ochronę danych, dzięki szyfrowanym połączeniom, codziennym automatycznym kopiom bezpieczeństwa chroniącym przed awariami sprzętu i fizyczną utratą danych czy wielopoziomowym systemom uprawnień. Wszelkie awarie sprzętowe czy działania osób niepożądanych nie będą zagrażały żadnym tajnym informacjom.
Zobacz: CRM – Zarządzanie Relacjami z Klientem >>
Powszechne i dostępne dla wszystkich Internautów są również narzędzia Google. Podobnie jak w przypadku systemów CRM, pozwalają na udostępnianie plików wybranym osobom. Do tego typu działań służą m.in. Google Documents dzięki któremu można zarządzać plikami. Jego zalety także są dość wymierne: ogólnodostępne i bezpłatne programy sprawiają, że warto z nich korzystać. Często zapominamy jednak, że nie są one do końca przystosowane do pracy w przedsiębiorstwach. Przykładowo stopień zabezpieczenia naszych danych przez te narzędzia nie jest tak wysoki jak w przypadku CRM-ów. Każdy, kto zna dane dostępowe może zrobić z kontem i dokumentami, co mu się właściwie podoba. Narzędzia Google są wystarczające do użytku prywatnego, czyli udostępniania plików bliskim osobom. Nawet, gdyby doszło do utraty grafiki czy dokumentów, nie będzie to szkoda tak dużego kalibru jak strata służbowych dokumentów. Dlatego też, tego typu pomoc lepiej przeznaczyć do korzystania „po godzinach”.
Jak zaznacza specjalistka z zakresu wdrażania CRM w firmie Siebel – Oracle CRM, kwintesencja bezpieczeństwa przechowywania danych tkwi w tym, że CRM-y zapisują je w bazach danych, które mieszczą się w tej samej lokalizacji co siedziba firmy i użytkownicy. Cały przepływ informacji obywa się w wewnętrznej, dobrze zabezpieczonej sieci. Mamy więc zapewnione bezpieczeństwo na bardzo wysokim poziomie.
Zobacz: Godzina, która cieszy >>
Natomiast zupełnie inaczej przedstawia się ta kwestia w przypadku narzędzi Google, gdzie wszelkie dane przechowywane w „Chmurze” tzw. On Demand, co sprawia, że bezpieczeństwo gwałtownie spada. Serwer bazodanowy nie jest własnością firmy z niego korzystającej. Może się on mieścić na innym kontynencie (np. w Azji). To tak, jakby właściciel danych zlecił zupełnie obcej osobie przechowywanie ich, bez żadnej umowy, a co za tym idzie, bez żadnej odpowiedzialności – zauważa ekspert.
CRM oprócz dostosowania do zarządzania przedsiębiorstwem posiada również wiele funkcji, które skutecznie ułatwiają zarządzanie firmą. Jest to chociażby możliwość kontrolowania tego, na jakim etapie są poszczególne projekty. Wyżej w hierarchii w przypadku CRM-ów stoi także kontakt z klientem. Co istotne, CRM celuje w światowe trendy, w których zdecydowanie odchodzi się od marketingu masowego, a większą uwagę przywiązuje do indywidualnego podejścia do partnera. Tutaj ma się do czynienia ze swoistym nadaniem klientom odpowiedniego statusu. CRM umożliwia długofalową współpracę z klientem, która nie posiada ona jedynie jednorazowego charakteru.
Zobacz: W co warto zainwestować? >>
Dzięki temu, że CRM skutecznie zabezpiecza firmę przed wyciekiem danych, są one w pełni bezpieczne. Nie trzeba się martwić tym, że któregoś dnia trafią one w niepowołane ręce. Również dane osobowe są bardziej chronione niż w powszechnym narzędziu Google. Dodatkowo funkcje CRM sprawią, że sporo czasu, który przeznaczałeś na prace administracyjne, będziesz mógł wykorzystać w bardziej przydatny sposób, chociażby pozyskując nowych klientów. Wystawianie faktur czy generowanie raportów zajmie Ci minimum czasu, niezbędne do uporania się z tą czynnością. Narzędzia Google i systemy CRM, z pozoru bardzo do siebie podobne, różnią się od siebie i to w bardzo istotnych kwestiach, od których zależy bezpieczeństwo wszelkich informacji w przedsiębiorstwie. Warto więc zainwestować w pełni profesjonalny CRM, który bez wątpienia usprawni działanie Twojej firmy.
~AP
Źródła:
www.bankier.pl
www.competitiveskills.pl
[…] Przechowywanie plików […]