Jeszcze kilka lat temu blogi spełniały rolę internetowych pamiętników prowadzonych przez nastolatków. Takie zastosowanie nie wykorzystało jednak internetowej niszy, w której znalazło się miejsce dla tego typu stron. Był to powód ich znacznej modyfikacji. Dziś blogi stały się jednym z podstawowych narzędzi służących reklamie. Są zdecydowanie bardziej profesjonalne i skoncentrowane na jednym temacie. Piszącym je osobom dają możliwość podzielenia się z innymi swoją wiedzą i doświadczeniem, ale również stanowią sposób na zarobienie pieniędzy.
Obecnie blogi to rodzaj medium opiniotwórczego. Prowadzą je praktycznie wszystkie znane osoby, którym zależy na utrzymaniu kontaktu z fanami lub osobami podzielającymi ich poglądy. Podstawową zaletą blogów jest łatwość komunikowania i otrzymywania wiadomości zwrotnych. Co jeszcze należy do ich atutów?
Prosty język
Popularność blogów wynika niewątpliwie z ich prostoty. Nawet gdy skupiają się na skomplikowanym temacie dotyczącym np. biznesu czy mechanizmów rynkowych, treść przekazana jest w sposób łatwy i przystępny. Z tego powodu amatorzy poszukujący specjalistycznych informacji chętniej zajrzą na bloga niż na zwykłą stronę internetową.
Zobacz: Jak promować własną markę na FB? >>
Nie bez znaczenia pozostaje również osobowość autora. Gdy wiemy kto do nas mówi, bardziej interesuje nas, co chce nam powiedzieć. Anonimowy przekaz nie jest dla przeciętnego odbiorcy tak atrakcyjny.
Strona techniczna
Aby posiadać bloga nie potrzeba przede wszystkim żadnych wyspecjalizowanych umiejętności. Wystarczy założyć go na jednym z ogólnodostępnych serwerów. Oszczędzamy tym samym pieniądze, jakie musielibyśmy wydać na zbudowanie strony internetowej od podstaw.
Wypromuj się
Blog to doskonałe narzędzie autopromocji. Za jego pomocą mamy okazję zaprezentować swoją wiedzę i umiejętności pisarskie szerokiemu gronu odbiorców. Bardzo prawdopodobne jest więc, że znajdą się wśród nich dziennikarze, redaktorzy czy wydawcy, a my dzięki blogowi zdobędziemy pracę.
Tego typu strona internetowa, to również doskonałe portfolio. Stanowi ciekawy wpis w CV, ponieważ pracodawcy zazwyczaj cenią ludzi mających pasję.
Zaistniej w realu
W historii internetu jest wiele przykładów osób, którym blog umożliwił zaistnienie w prawdziwym świecie. Są to chociażby autorki wielu blogów szafiarskich. Początkowo dla tych młodych dziewczyn pokazywanie swoich stylizacji w sieci było zwykłą zabawą. Okazało się jednak, że tego typu strony zaczęły cieszyć się ogromną popularnością wśród internautów.
Zobacz: Przepis na sukces? >>
Szafiarki stały się poniekąd autorytetami w świecie mody. Zapraszane są na pokazy, premiery kolekcji, otrzymują od projektantów i znanych marek darmowe ubrania w zamian za zaprezentowanie ich na swoim blogu. Dziennikarze zapraszają szafiarki do swoich programów, a prasa angażuje je do sesji zdjęciowych.
Podziel się wiedzą
Blog to przede wszystkim twoje osobiste miejsce w sieci. Możesz wykorzystać go na wiele sposobów. Aby jednak zapewnić sobie dużą ilość czytelników, warto skoncentrować się na jednym temacie. Zastanów się, co chciałbyś powiedzieć innym ludziom, w czym jesteś naprawdę dobry i jaką wiedzą możesz się z nimi podzielić. Wąska tematyka bloga przyciągnie osoby, które naprawdę zainteresują się tym, co piszesz. Będą odwiedzać go regularnie, a to zadziała na twoją korzyść.
Poznawaj i dyskutuj
Pisanie bloga to doskonała okazja, aby poznać nowych ludzi o podobnych poglądach i przekonaniach. Prowokujące do myślenia artykuły, zwykle stają się początkiem wielu dyskusji, których nie mielibyśmy okazji przeprowadzić w rzeczywistości. Internetowe znajomości zbudowane na podstawie rozmów i wymiany opinii mogą przerodzić się w trwałe przyjaźnie. A to oznacza, że blog stanowi także sposób na powiększenie grona swoich znajomych.
Podbuduj własne ego
Niewątpliwie blog może poprawiać samoocenę i pewność siebie. Świadomość, że wielu ludzi pijąc poranną kawę zagląda na naszego bloga, aby dowiedzieć się, co ciekawego mamy dziś do powiedzenia, jest z pewnością niezwykle budująca.
Zobacz: Dekalog Zarabiania w Sieci cz.1 >>
Blog stwarza też szeroki wachlarz możliwości dla osób, które pragną rozwiązywać społeczne problemy. Za jego pośrednictwem, z łatwością skupimy ludzi wokół ważnej dla nas sprawy i wspólnie z nimi będziemy dążyć do pozytywnych zmian.
Zarabianie blogowaniem
Duża ilość stałych czytelników wiąże się z wysoką liczbą odsłon witryny. To z kolei powoduje, że na blogu zaczynają pojawiać się reklamodawcy. Pieniądze pochodzące z reklam, to właśnie pierwszy ze sposobów czerpania korzyści finansowych z blogowania. Możemy zarabiać sprzedając powierzchnię reklamową na naszym blogu lub decydując się zamieszczać reklamy AdSense. Dostajemy wtedy pieniądze, gdy czytelnik naszego bloga kliknie w reklamę.
Zobacz: Dekalog zarabiania w Sieci cz.2 >>
Innym sposobem na to, aby nasz blog stał się źródłem pieniędzy, jest sprzedawanie na nim własnych lub cudzych produktów w ramach programów partnerskich. Nawet zakładając swoją stronę w ogólnodostępnym serwisie dzięki odpowiednim wtyczkom z łatwością zamienimy ją w sklep internetowy.
Blog początkiem biznesu?
Niewielu ludzi wie, że Andrew Manson – założyciel Groupera, przygodę z biznesem rozpoczynał właśnie od prowadzenia bloga. Polecał on na nim najlepsze zniżki w swoim mieście. Następnie powstała strona The Point, gromadząca ludzi wokół jakieś sprawy, niekoniecznie związanej z zakupami. Często były to kwestie społeczne, których rozwiązanie wiązało się z zaangażowaniem wielu osób.
Zainteresowanie stroną stało się tak duże, że ostatecznie przekształciła się ona w Grouper – serwis warty miliardy. Sam Andrew Manson z blogującego muzyka stał się milionerem.
Zobacz: Sukces od pierwszego spojrzenia >>
Początki zawsze są trudne. Wiele osób zaczynających blogowanie zniechęca się już po kilku wpisach, ponieważ nie generują one wystarczającej ilości komentarzy i odwiedzin. Tymczasem najważniejsza jest konsekwencja. Gdy intensywną promocję bloga połączymy z regularnym dodawaniem ciekawych wpisów możemy mieć pewność, że pomału zdobywać będzie on coraz więcej fanów.
~KB
Źródła: BlogiFirmowe.wordpress.com | Blog.smartpr.pl | Blog.thepoint.com