Znalezienie dobrego pracownika to nie lada wyzwanie. Umieszczanie ogłoszeń w gazetach przeszło do lamusa, ba, nawet internetowe portale ogłoszeniowe odchodzą w zapomnienie. Jak dzisiaj szukają pracowników największe firmy?
Dlaczego nie ogłoszenia? Większość serwisów oferujących ogłoszenia o pracę uprościła swoją obsługę. Dziś wystarczy tylko wyszukać interesujące nas ogłoszenie i bezpośrednio z tego miejsca aplikować. Dzięki temu ofert spływa nieporównywalnie więcej. Jest jednak jeden minus. Internauci wychodzą z założenia „Nic nie tracę – spróbuję” i liczą na to, że braki w edukacji bądź doświadczeniu zawodowym da się zatuszować błyskotliwym listem motywacyjnym. Wielu również wysyła CV do firm z pożądanej branży, niekoniecznie aplikując na stosowne stanowisko. Przez to ponad połowa aplikacji w ogóle nie spełnia wymagań pracodawcy i większość chętnych do pracy nie otrzymuje odpowiedzi na swoje zgłoszenie.
Był to jeden z powodów dla których pracodawcy zdecydowali się poszukać innej metody na wyłowienie młodych talentów. Na pierwszy ogień poszły portale typowo biznesowe, takie jak Goldenline czy LinkedIn. Później przyszedł czas na króla mediów społecznościowych, jakim bezsprzecznie jest Facebook. Prawie każda firma ma już fanpage i gromadzi fanów. Wielu z nich może stać się potencjalnymi pracownikami, wszak poszukiwanie zaufanych ludzi warto zacząć od tych, których już się zna.
Ogłoszenie o poszukiwaniu pracownika wrzuca się więc najpierw na tablicę firmowej strony na Facebooku. Aplikacje zaczynają spływać same. Znacznie przyspiesza to proces rekrutacji, bo ci, którzy piszą, są już zainteresowani działalnością firmy, lubią ją lub mają zbliżone zainteresowania. Zwiększa to prawdopodobieństwo lojalności i satysfakcji z pracy. Użytecznym dodatkiem są też aplikacje. Kandydaci, zanim zostaną zaproszeni na rozmowę, mogą najpierw rozwiązać test bądź wykonać jakieś zadania. Odrzuci to tych, którzy nie sprawdzą się w danej roli.
Coraz popularniejsze jest również wynajęcie wykwalifikowanego rekrutera, który po poznaniu naszych oczekiwań przeprowadzi cały proces w naszym imieniu. Ze zgłoszonych kandydatur wybiera zazwyczaj trzy osoby, które najlepiej pasują do profilu przedsiębiorstwa i te zostaną zaproszone na rozmowę. Jest to szybki i wygodny sposób, który poprawi jakość kandydatów i dotarcie do grup o specjalistycznych umiejętnościach.
Szukanie pracy nie jest proste. Okazuje się, że również szukanie pracownika nie należy do najłatwiejszych. Decydując się na powiększenie lub zmianę zespołu warto śledzić trendy i korzystać z nowoczesnych rozwiązań by nie dokładać sobie pracy.
~DAR
Źródło: wyborcza.biz